Den stora frågan är, hur funkar quick reply för dig ?
Har du möjlighet att använda tangenbordet eller voice to text som i videon nedan ?
View: https://www.youtube.com/watch?v=0jccxcBYRTg
Jag har enbart möjligthten att svara med vissa emojis,
Eller ett antal "snabb svar meningar" jag kan lägga till i health appen...
Jag kan ej svara fritt med klockans tangentbord... det ska åtminstonde funka med sms... men inte ofta jag får sms.. ska kolla nästa gång jag får men i videon ovan ska det funka med whatsapp och telegram osv...
Jag misstänker att han kör en harmonyOS telefon med klockan och kanske öppnar upp möjligheten att svara på notiser med skrivbordet/voice to text... Detta gör det till en ganska dum klocka...
Jag kan heller inte lösa mail från outlook appen vilket jag har något vagt minne jag kunde göra med min huawei smwart watch från 2017.
Avsaknaden av någon form av röstassistent känns påtaglig. Vill gärna kunna sätta alarm med rösten tex...
Att Huawei inte kan ha googles egna det kan jag förstå men att det inte har slängt med en egen har jag mindre svårt att förstå... då varenda tillverkare har en röstassistent idag.
Ja så det vore intressant att veta om det är samma för dig.
I övrigt har jag inte mycket att klaga på ännu...har inte aktiverat alla funktioner ännu...
Men batteritiden är väldigt bra och laddningen snabb..
Heart rate mätaren verkar pålitlig..
Stegmätaren är ju som vi alla vet bättre att köra på telefonen då det verkar som klockan registerar tex om jag spelar lufttrummor eller likannde till musik. Men är ju ett problem för alla klockor.
Click to expand...