Problem: Hue motion sensor daylight sensitivity

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av EzioAuditore, 30 jun 2021.

  1. EzioAuditore

    EzioAuditore Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2021
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,

    Har precis startat igång min tredje hue motion sensor. De två första fungerar klockrent men denna har problem med sin PiR sensor. När jag sätter dagsljuskänsligheten på lägsta nivån så påstår den ändå att det är mörkt i rummet och sensorn kommer triggas. Se bifogad bild.

    Jag har tagit bort enheten i appen samt återställt den fysiskt men ingen skillnad.

    Någon som haft samma problem?
     

    Bifogade filer:

  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Låter ju nästan som att det är något fel på ljussensorn om den fortsätter bete sig likadant trots att du genomfört en fabriksåterställning.

    Är den helt ny?
     
  3. EzioAuditore

    EzioAuditore Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2021
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Svar ja, fresh out of the box. Har skrivit till hue support men har inte mycket tilltro till stora företags supporter...

    Har "löst" det genom att använda den på en plats där jag alltid vill trigga belysning men hade hellre haft den i ett annat rum.
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har du kvar kvittot? Du har 14 dagar ångerrätt (...om den är köpt online), men annars borde väl inköpsstället kunna byta den åt dig inom utrymmet för garantivillkoren? Fungerade den inte ur kartongen är det en "DOA/Dead on Arrival" och då brukar de flesta ÅF byta den på plats.

    Vore ju trist att betala för något som inte fungerar ordentligt.