Hur är batteritiden på X Performance?

Diskussion i 'Xperia X Performance' startad av anton_137, 28 aug 2016.

  1. anton_137

    anton_137 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Undrar som sagt över batteritiden. Idag har jag en Z3, batteritiden har varit utmärkt men nu börjar den svikta lite. Lyssnar på ljudböcker och radio under ca 7-8 timmar per dag, utöver det lite telefonsamtal och lite surfande. Är X Perf något att satsa på med det här användningsmönstret? Gillar starkt Xperias design och hur gränssnittet funkar, har haft Samsung tidigare men gillar inte deras TouchWiz. Dessutom, måste ha en telefon som klarar damm och smutsiga miljöer, vill kunna skölja av den under rinnande vatten efter jobbet.
    Vore tacksam för synpunkter, råd och tips.
     
  2. johan456

    johan456 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Sony Xperia X Performance

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X Performance
    Jag har nu använt min i flera veckor och batteriet räcker en arbetsdag (06-16) och lite till för min del. Lyssnar mkt på musik, kollar internet och snapchattar en hel del. Tar även en del foton och så.

    Hade kanske önskat att man slapp sätta i laddaren vid 18-19 tiden och istället bara sätta i den när det blev dags att sova men så lyxigt får man väl inte ha det.
     
    bernard och night77 gillar detta.
  3. Volvorines

    Volvorines Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag upplever att den slukar batteri. Och sen kan den ha svårt att ta emot laddning. Verkar som om den ofta drar mer än den laddar även när laddaren är i. Och ja jag har provat med flera olika laddkablar och laddare. Nån mer som upplever samma sak?
     
  4. clbas

    clbas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag hade med problem med min kunde knappt köra den en arbetsdag med måttlig användning. problemen var dålig batteritid ville inte gå ner i viloläge Bluetooth krångel dålig täckning plussa lite till. lämnade in mobilen 2ggr sista gången bytte de ut moderkortet och nu fungerar den riktigt bra igen. i klass med Z3c som var min föregående mobil.
     
    Volvorines gillar detta.
  5. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    Jag tycker batteritiden är sjukt bra. :) Har mycket sämre på nexus 5x