Fråga: Hur är batteritiden?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av hussseein, 2 jun 2012.

1. muggen

muggen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har alla mina avstängda. Fattar inte hur det kan variera så mycket mellan telefoner. Måste vara nått hårdvarufel.

2. egget01

egget01 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon som vet om tex Nova luncher drar mer batteri än stock lunchern?

3. cogli0ne

cogli0ne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    129

MINA ENHETER

Om den drar extra lär det inte vara mycket.
    Tog mobilen ur laddaren kl 7 imorse och har 73% kvar. Drygt 1h skärmtid, autosynk, lite wordfeud, surf och whatsapp, 3g igång hela dagen (märkt att det drar mer än wifi)

Kan tillägga att det här är min andra laddning, och det sägs ju att batteritiden blir bättre efter några laddningscykler...

4. box4m

box4m Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Det är ju en känd bugg att standbytiden suger för en del dessvärre.
    För mig löste det sig med en fabriksåterställning, sen tycker jag att den har funkat bra. Men det verkar inte funka för alla..Vet inte vad man ska säga om det

5. Fogass

Fogass Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Här har du en som provat allt tänkbart, återställningar i originalutförande, bytt rom:ar, kernelbyten, launchers, provat kompisens batteri etc. Min telefon räckte ungefär 6 timmar i standbyläge i början, nu räcker den i ungefär 8 tim och 30 min i samma läge oavsett om den är original, rootad eller vilken modell jag än väljer att köra. Tiden har förbättrats något som sagt, men långt ifrån till acceptabel nivå. Jag har dokumenterat allt väldigt väl och tagit en hel del skärmdumpar. Det skiljer inte mycket på urladdningskurvan i rent viloläge eller om jag använder den mycket. Den planar aldrig ut i viloläge, utan har samma lutning i stort sett hela tiden. Har kört med Badass battery monitor och den rapporterar inget direkt skumt som drar, samt cpu spy som rapporterar att den är i "deep sleep" om jag inte använder den. Jag kommer att lämna in den efter midsommar för nu vet jag inget mer jag kan prova. Jag gillar verkligen telefonen annars, men inte min situation med detta.

6. cogli0ne

Mottagna gillanden:
    129

MINA ENHETER

Gör det.
    För det där låter inte stabilt alls. Förklara att du testst allt (ej roms), för återförsäljaren lär ju påstå att det säkert är en app som spökar eller något.

Eller finns det någon app du haft installerad varje gång du testat som kan vara boven?

7. Gregger

Gregger Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Lägger till en till skärmbild. På i över en dag, tog den från laddaren strax efter middag igår. Gjorde inte så mycket med den innan jag somnade. Surfade lite och lekte, första dropen. Sedan låg den orörd i typ 16 timmar och den spelade jag en del spel, gta 3 och surfade en del. Just nu har jag 37% kvar. Kör alltid med nästan full skärmstyrka. Novalauncher, reddit och väder widget som uppdateras så samt 3g på konstant, förutom då jag kör wifi. Ganska så nöjd :)

Edit: glömde bilden http://db.tt/fZmKRERi

8. Fogass

Fogass Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inget annat än de som är där från början när den är fabriksåterställd. Jag har testat med program som ska tala om vilka appar som drar mest, men men inget abnormt har visats.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

9. cogli0ne

Mottagna gillanden:
    129

MINA ENHETER

Då lär det vara något hårdvarufel, låter nästan som en bekants första One X...

10. Wellness

Wellness Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag är riktigt nöjd, så här ser det ut för mig med normal användning.

Bifogade filer:

11. Fogass

Fogass Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ett sista konstaterande på att det är ett hårdvarufel.... Laddade telefonen innan jag gick ut till 20%.. Stängde sedan av den, för att använda den lite senare.. Den var avstängd någon timme.... startade den.... då var det 10% kvar.. Använde den tills det var 5% kvar.. Stängde av den för att spara lite.... Skulle starta någon timme senare.... då var den tom.

12. Mertzi

Mertzi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

oj några av er verkar ha fått dåliga batterier eller lurar. Jag provade redan efter min första laddning hur mycket skärmtid den klarar i ett sträck på full ljusstyrka och jag fick ut 6,5h sen va den på 5% och då satte jag den på laddning. Jag har noterat att cell standby gärna tar batteri så jag har alltid wifi igång hemma och på jobbet och det verkar dra mindre. Jag har kunnat ladda varannan dag nu i veckan men då kanske jag haft max 2h aktiv användning per dygn, dvs att jag gjort saker med skärmen igång, och utöver det kanske 10min samtal, max. Jag har alltid fått ladda mina tidigare telefoner varje dag, oavsett hur mycket jag använt dom.

edit: borde kanske nämnt hur jag testade skärmtiden. kör en photoslide-app och kör lite random bilder i ett bildspel.

Last edited: 22 jun 2012
  13. egget01

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Laddade full för att under natten kolla vad den drar i ren standby. 95% kvar efter 7tim och 54 min ren standby. Fantastiskt bra. Kan tillägga att all synk samt sök efter wifi var på.

14. box4m

box4m Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Det låter exceptionellt bra, verkar som att en del verkligen fått bra batteri/telefon, eller så kommer alla bli mer jämnlika om samsung kommer med nån update...
    Tycker min batteritid är bra nu efter fabriksåterställning, innan var den åt helvete speciellt med standby.

Drar väl 7% under natten nu iallafall, men det är med wifi på(men avstängt när skärmen är avstängd) och mobildata avstängt när skärmen är avstängt, ingen GPS

15. bpl

bpl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max
    Fick ut 50 timmar standby med nästan 2 timmars skärmtid, 2 samtal. 5% batteri kvar nu.

Synkar Gmail, Exchange, Whats app, Accuweather uppdatering varje timme, WiFi på om skärmen är släckt mm...

Helt ok...

16. sillstrybarn

sillstrybarn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon annan som märkt att det försvinner en procent, direkt när man drar ur laddaren efter fulladdad...?

Drog imorse ur telefonen som laddat hela natten, och direkt när jag ryckte sladden, så gick batteriet från 100% till 99? telefonen helt ny och har inte gjort något speciellt med den... custom roms osv.

17. egget01

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma här, bara lite störande ;-)

18. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Helt normalt på ett perfekt kalibrerat batteri. På en del modeller så visar den 100% längre, men det är egentligen lite bluff. Orkar inte ge en djupare förklaring just nu. Men du behöver inte vara orolig! :)

19. sillstrybarn

sillstrybarn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok bra. ;) Tack för svar!

Sent from my GT-I9300

20. mikaelgo

mikaelgo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Då här set det ut hos, mig med 3,24h skärmtid, men tycker det är grymt!

Bifogade filer: