Fråga: Hur är batteritiden?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av hussseein, 2 jun 2012.

1. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    745

MINA ENHETER

Aldrig,då ska wifi "sova" när skärmen stängs av.(kan ta upp till en kvart efter du har stängt av skärmen)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Marooned gillar detta.
  2. Marooned

Marooned Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Tack. Inget annat? Hur såg statsen ut som jag posta? Var det något där som jag kan göra med för att förbättra batteriet?

3. Bamsefar

Bamsefar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

Har äntligen klurat ut hur man tar skärmdumpar....

4. S-Droid

Mottagna gillanden:
    745

MINA ENHETER

Du har rätt mycke wakelocks så hur ser det ut med sync,appar som du har mycke uppdateringar på?

Hur ser partitial wakelocks ut?

posta bild på allt,även alarm,network,cpu

5. Fille84

Fille84 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    279

MINA ENHETER

Du låter bara din mobil ligga ser jag.

darkly gillar detta.
  6. Bamsefar

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

Nej det gör jag faktiskt inte. Men visst den används just nu väldigt lite. Du kan se det såhär: Det verkar finnas de som just gör det du skriver, bara låter mobilen ligga, och ändå bara verkar få ut en dag eller något. Jag vill bara visa att med låg användning, av en slump (och inte med flit), så kommer man upp i flera dagar om man har tur/vill.

Jag har mobilen på laddning as we speak, men om jag minns rätt var det rätt mycket samtalstid (då är ju displayen avstängd), och en del surfande. Så ja jag använder mobilen, och den transporteras dagligen mellan bostad och arbete genom att då ligga i cykelväskan 30 minuter åt gången. Men på jobbet ligger telefonen alltid på bänken. Och WiFi är alltid påslaget, även om det bara är uppkopplat med WiFi hemma.

7. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

lol, när viloläget dragit mer än skärmen har man inte många minuter skärmtid.

darkly gillar detta.
  8. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Inte för jag gillar vara negativ.. men köpa en mobil för 5-6k och sedan inte använda den för då drar det med batteri är ju löjligt! De är som köpa en Ferrari men man tar ändå lupon var man än ska för den drar mindre bränsle. Telefonen är till för att användas. Skit samma om batteriet tar slut så länge de håller hela dagen anser jag. Varför är de så tabu/fel att låta mobilen ligga på laddning på nätterna? Som sagt..löjligt. Använd era lurar folk.

9. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Så här såg min mobil ut på morgonen efter att under natten legat med sunc till twitter och mitt google-konto (mail kontakter, kalernder). Wifi och 3g påslaget.
    Wifi sleep är satt till Never (more data usage).

Jag fick under natten 1 Kik-meddelande och 4 mail - 31% batteri försvann.
    Jag har precis börjat kolla till mitt batteri och känner mig fortfarande osäker på vad som är galet i de här graferna. Någon som kan knuffa mig i rätt riktning, tack?

10. S-Droid

Mottagna gillanden:
    745

MINA ENHETER

Gör dig av med kik och lightflow

Har du meddelande på i tapatalk?

11. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Tack.
    Nu är Kik och Lightflow avinstallerat och notifikationer avstängda på tapatalk.
    Ska se hur det ändrar på saker och ting till inatt.

12. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Trodde att SGS3 skulle ha bättre batteritid än Xperia S.. Det var en av anledningarna till att jag bytte.. Batteriet har gått från 100% till 84% bara av att surfa och lyssna på musik på väg till jobbet :/

Sent from my Galaxy SIII using Tapatalk

13. S-Droid

Mottagna gillanden:
    745

MINA ENHETER

Är ett jädra jidder det här,hoppas detta räcker nu.

jag måste ha wifi av för den drar som f*n men nu drar den knappt i viloläge.
    1% på 4.5 timmar

wuqqs gillar detta.
  14. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Vad bra, berätta hur man gör. Jag har försökt fråga om det men fick inget svar.

15. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Ja jag förstår mig inte på min. Jag kan åka tåg till GBG och oavbrutet surfa och spela. Det går 15 % max av batteriet. Men nu gick den från 98 till 88 % på en halvtimme. Då har jag skrivit 10 SMS, och väckt upp skärmen några gånger. Ljusstyrkan är på 0...

Kan tillägga att det kan gå ynka 2 % om jag pratar i telefon en halvtimme. Märkligt. Den drar oerhört lite på röstsamtal, jämfört med SGS.

När jag lade mig, hade den 100 %, och drog alltså 2 % under natten, och sedan 10 % på 10 SMS. Surfande, Wordfeudande, och google playande i 45 minuter drar marginellt mer än 10 SMS?

Har inte haft wifi igång då jag har den ökända DIR 655 och undviker wifi när luren inte har laddaren i. Jag använder aldrig så mycket datatrafik att det spelar någon roll ändå.

EDIT: Det blev så här när jag uppdaterade den med förra uppdateringen (kom ju en ny i morse, och den vågar jag inte lägga in innan jag hör vad folk säger om batteriförbrukningen).

16. Bamsefar

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

Tryck samtidigt på HOME knappen (längst ned i mitten så att säga - det finns ju bara en mekanisk knapp på skärmen längst ned) och Powerknappen på höger sida och håll båda intryckta = skärmkopia tages efter någon sekund (dvs släpp inte tangenterna för tidigt). Det piper till när en skärmdump tagits och ja du märker det också genom att skärmen ändras till att visa skärmdumpen i lite miniatyr typ.

Nummerskivan gillar detta.
  17. Bamsefar

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

Det må vara dom som tycker det är löjligt att bara använda mobilen några timmar per dygn genom surf och mobilsamtal/SMS (jag skulle tro att jag snittar på 30 minuter samtal per dag, ca 20-30 SMS eller så, och några timmar surf och emailande - men aldrig musik/video eller spel).

Faktum är att med min Xperia S (äger en sådan också) pre ICS så räckte den 2 arbetsdagar med motsvarande användarmönster - men med S3 har jag dubbelt upp, alltså runt 4 arbetsdagar. Med ICS verkar även den ha hämtat sig från de dödas rike (just hemkommen från service...), eftersom min fru nu får ut runt 4 arbetsdagar med den också. Min fru pratar mycket mera i telefonen än vad jag gör - men jag surfar markant mera. Det verkar ta ut sig själv så att säga för vi har nu liknande utnyttjande timmar på båda mobilerna.

Så för den som måste kladda på telefonen, I got news for YOU: Du kommer ALDRIG hitta en moderna smart telefon med vettig batteritid. CPU / Minne och Skärmen kommer äta upp batteriet garanterat på en dag - finns ingen teknologi för att klara sig längre utan att kraftigt gå upp i vikt. Så sluta drömma om en mobil som fungerar som gamla tiders mobiler (en veckas standby men då har du ju bara telefon/sms och inget surf/videotittande/musiklyssnande) med alla funktioner påslagna.

18. Fr3dd

Fr3dd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75

MINA ENHETER

Är det någon som kan svara på ifall jag har dålig batteri tid eller inte? Just nu så har jag sommarjobbare som gör mitt jobb åt mig och då får jag mest sitta på arslet och inte göra ett skit och då blir det ju att man sitter och håller på med telefonen.

Wifi av, 3g med full mottagning hela tiden. sync är av, jusstyrkan är ca 50%.

Har 4% kvar just nu med 3h 40 min skärmtid och telefonen har varit igång sammanlagt 9h 12min. Har varit mkt youtube tittande osv idag men att telefonen inte ens kan räcka tills jag slutar tycker jag är ganska dåligt eller? jobbar 05.30-16.00 idag. i vanliga fall är det 05.30-14.00 och då är det precis så att det räcker... Mvh

Last edited: 13 jul 2012
  19. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

låter som dålig batteritid i mina öron, efter så mycket skärmtid har jag vanligtvis runt 40% kvar.

20. S-Droid

Mottagna gillanden:
    745

MINA ENHETER

Håller inte med, beror vad man gör
    3g surfning drar rätt bra
    Bara glo på film man har på minneskortet drar mindre