Fråga: Hur är batteritiden?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av hussseein, 2 jun 2012.

1. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Precis samma här. Det som pkarl beskriver låter mer som min gamla SGS. SIII är bland de som har allra bäst batteritid (om inte rent av den bästa) av de Androider som säljs nu, så varför nöja sig om den beter sig som en medelmåtta eller sämre? Tex jag har valt min bla pga batteritiden (därför gick HTC fetbort).

Jag har autoljusstyrka, wifi, synk (men ej massor av widgetar som uppdateras), surfar, Tapatalkar, spelar wordfeud för jämnan osv. Har minst 50 % på kvällen. Förut 60 eller mer.

Last edited: 3 sept 2012
  2. larsson86

larsson86 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nä, men okej. Det var något jag läste i någon recension för ett tag sen tyckte jag. Men okej, säg 2,5 då. Hur kommer det sig då att min blir fulladdad på 1,5 (enligt appen, har inte kollat i verkligheten).

Jag kan inte påstå att jag använder min telefon speciellt mycket. Okej, blir en del instagram, Facebook, mail, telefon etc under dagen, men inte i närheten av vad min fru exempelvis kör med sin "gamla" iphone 4 som senaste åren fått dålig batteritid... och nu ligger i samma klass som min nya S3.
    Något måste ju seriöst vara fel, då jag läser här om folk som har 50% kvar på kvällen etc. På kvällen? Jag är glad om jag har det vid 17 på eftermiddagen.

3. vic viper

vic viper Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Ang laddningstid påverkas det mycket av varifrån du laddar, har märkt att det tar enormt mycket längre tid att ladda från en USB-port i datorn än att använda Samsungs egna laddare,
    laddaren ger 1A och gissningsvis är det mer än en USB-port ger.

4. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Vad laddaren kan leverera är inte alltid vad telefonen plockar ut, men i S3:ans fall så råkar det vara så.
    En USB-port kan leverera 500 eller 900mA, beroende på om det är version 2 eller 3.

5. Pixeln

Pixeln Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Otroligt nöjd med min batteritid.
    Fick in en app som gjorde att skärmen inte släcktes, vilket jag upptäckte
    senare på dagen. Då hade jag en batteritid på 13h och en skärmtid på 48%, med andra ord så var skärmen på i 6h och då hade jag samma batteritid som du har nu.

Jag var borta i helgen (lör-sön) och tog inte med mig någon laddare, men stängde av den mellan 03:00 och 10:00. På söndag kväll hade jag fortfarande gott om kräm kvar.
    Så något måste vara fel med din med andra ord.....

För att tydligöra lite, jag har alltid på gps, bluetooth, mm. Synkar mail, väder och allt som ska synkas. Skärmljuset kör jag fullt eller till 70%&, nästan aldrig wifi...

6. JkJ076

JkJ076 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Sen är det även en fråga vad man har för appar installerade.

Ex. wordfeud ligger och tuggar hela tiden, går inte att stänga av..... Appar som inte kostar pengar utan är finansierat via reklam, ligger och tuggar.

Det äter batteri....

7. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    SGS3 kan bara ladda med 475mA via USB.
    Går att ändra om man byter kernel dock. :ehm:

8. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Rättare sagt är att den bara plockar ut 475mA, för att hålla sig inom specen för USB 2.0, eftersom det fortfarande är relativt ovanligt med USB 3.

Från en vanlig laddare tar den däremot 1A som standard.

9. vic viper

vic viper Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Är den begränsad till 1A vid nätladdning eller tar den mer om man använder en kraftigare laddare?

10. pkarl

pkarl Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Laddade mobilen natten till idag, igen. När jag vaknade och drog ur laddare så gick jag in i programhanteraren och tvingade stopp på i stort sett alla apps. Nu har jag 78% kvar. Igår vid denna tiden hade jag runt 20%.

Visserligen drog jag ur laddaren runt 04 igår, 11:30 idag. Så det skiljer ju en 7 timmar, kanske ska vänta och se vad batteriet står på vid senare tillfälle.

11. fridde

fridde Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Finns det ingen bra batteri-app att lägga in?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

12. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    691
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    fridde gillar detta.
  13. ErsdaHL

ErsdaHL Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Idag har telefonen sugit musten ur batteriet men hittar inget specielt i bbs eller att den varit vaken så mycket längre än skärmen.. skärmtid på 2 timmar och 30 minuter och jag har bara 10 procent batteri kvar.. bara lyssnat spotify 40 minuter, Brukar lätt ha 40-30 procent kvar vid 2timmar skärmtid och 2 timmar spotify.. Sen när jag spelat lite spel blev den så varm, så jag stoppa ner den i fickan ett tag men var fortfarande varm så jag plockade ur batteriet och höll upp mot fläkten i bussen 8) Höll sig bra varm ett tag då också.. Men då jag drog ur batteriet hade jag 30 % kvar och 17 Då jag startat om telefonen..

14. Bella

Bella Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nöjd med batteritiden, brukar ha 60% kvar på kvällen. OM jag inte använt audiobookplayer, den drar vansinnigt mycket batteri, vilket jag tycker är konstigt, eftersom jag hade samma app i min Wildfire som laddade ur fort rent allmänt, men inte av audiobook, den kunde jag ha på på natten utan att ha slut batteri på morgonen....
    Så, något måste vara tokigt med den nu? Tips på annan ljudboksapp som inte tokdrar batteri?

15. FedEx

FedEx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Min flickvän verkar ha fått ett sånt exemplar där batteritiden är dålig, den drar mycket i viloläge osv. Tror ni en systemåterställning hade löst problemet?

16. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 627
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Både ja och nej. Det kan vara en app hon har som drar, och lägger hon in den igen efter återställning kan samma fel uppstå

Kolla under inställningar/batteri om man kan se något fel. En vanlig app bör ligga rätt långt ner i listan

Sen finns programmet CPU Spy som kollar om mobilen någonsin går ner i "deep sleep" vilket den ska när den inte används

Om det inte hjälper kan man köpa appen BetterBatteryStats (tror jag den heter)

Eller så tycker man det är enklare med en systemåterställning :)

17. larsson86

larsson86 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag laddade min fullt igår ikväll och lät den ligga utan laddning under natten.
    Jag hade stängt av alla processer som var igång och när jag vaknade på morgonen hade jag 85% kvar.
    Program som är igång under natten är Gentle Alarm, sen även Callrecorder även om den inte används då.

Se bild för mer information.

Kan väl sägas att "Android-system" har "håll dig vaken" på 12m 49s.
    BroadcomMemservice har jag som jag förstått det med "Rörelse" att göra, så nu har jag stängt av det helt får se om det blir bättre.

18. Daniilo

Daniilo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haft min mobil i en vecka nu, och tycker inte batteritiden är super. Idag har jag bara varit hemma och inte använt mobilen särskilt mycket alls. Och jag har 48% kvar på 6 timmar sen senaste laddningen. 41% av detta är på skärmen, någon som vet varför den drar så mycket? Om jag trycker på screen så står det att time on är 1h 47min vilket inte är så mycket. Kör på automatic brightness och 30sek timeout. Kan det vara smart stay som drar så mycket?

19. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    745

MINA ENHETER

Helt omöjligt och hjälpta er om ni inte postar en dump från betterbatterystats

Och ni som har root och nyare version av bbs, aktivera alarms och networks i inställningar innan dump

20. Julmust

Julmust Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Ni som har anser att ni har bra batteritid. Hur lång skärmtid har ni?