Fråga: Hur är batteritiden?

Discussion in 'Galaxy S3 - Allmänt' started by hussseein, Jun 2, 2012.

1. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej, den har dragit 15% av de 48% du förbrukat, d v s 7,2%.
    För jag förmodar att du inte räknat om skärmens relativa förbrukning till absolut innan du presenterade siffran 15% (och 6-7% i timmen är fullt normalt för skärmen).

2. Fogass

Fogass Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Om det ändå varit batteriet, har provat med polarens batteri som inte drar ur i hans telefon, det gjorde det i min. Har provat det mesta nu....det får väl bli verkstaden i alla fall då kanske...

3. Ascor

Ascor Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ni som lyckas köra så länge på en laddning; vad kör ni för inställningar? WiFi på/av? Autobrightness? Auto adjust screen power?

Igår gick jag från 100 till 19% på 13h, varav screen on 3h 45min autobrightness on, auto adjust screen power off, wifi på. Underkänt enligt mig.

Gavin_Gadget likes this.
  4. spaq

spaq Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har redan räknat om det. Har för mig skärm stod för 28% innan jag räknade om..

5. Gavin_Gadget

Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

Telefon:
    S8

MINA ENHETER

Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Jag har klarat mig ca två dagar (1d 15h) med ganska låg användning (3h) skärmtid. Var då nere på 13%, vilket innebär att den dragit ca 2,2%/h. Enligt mig är detta mycket bra! Kör synkning av mail, fb och laddar upp bilder till dropbox. Batterispar genom juice defender och gps och wifi avstängt när det inte används. Kanon med tasker som startar gpsen när jag öppnar kartan ;).

6. sebgus

sebgus Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon som har haft liknande problem? Lekte lite med Samsung Dive tjänsten sent igårkväll. Har något hängt sig där o dragit batteri över natten eller vad kan det vara? Har inga andra speciella appar som drar så väldans mycket. Kan man få ut någon logg såhär i efterhand?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Attached Files:

Last edited: Jun 12, 2012
  7. Kung

Kung Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

tycker helt klart att s3'an har Godkänd batteritid jämfört med min sony xperia s som slukar batteri. btw, nån mer än jag som tycker att laddaren stinker kemikalier??

8. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

MINA ENHETER

Den aktiva batteritiden är strålande jämfört med sgs2.
    5h skärmtid med 16% kvar tycker jag duger bra

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

9. pappakenoo

pappakenoo Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har haft telefonen nu i ett par dagar och är så här långt mycket besviken på batteritiden. Jag har en 50-minuters bilresa till jobbet där jag brukar lyssna på spotify, dessa 50 minuter kostar mig ca 10-12% av batteritiden (något som kostade mig ca 2-3% på min iPhone4). Under natten (ca 7h) så laddade den ur 8%, inga mail, sms eller övriga meddelanden mottagna utan det var ren "vilotid". Nu vet jag att batteriet inte kommer upp i full kapacitet förens efter ett tiotal laddningar så jag ska inte ge upp hoppet om att kunna gå en hel dag utan laddning men det ser helt klart mörkt ut :(

10. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Man kan inte jämföra batteriförbrukning mellan olika telefoner genom att titta på batteriprocenten. Det är inte en linjär skala och det existerar ingen gemensam standard. Om du nu vill jämföra är det enda du kan göra för att få ett pålitligt resultat att mäta tills respektive telefon stänger av.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

11. pappakenoo

MINA ENHETER

Jag är inte intresserad av att jämföra batteriförbrukning, det var bara ett exempel på hur dålig batteritiden varit för mig nu i början. Jag håller tummarna för att ett par laddningar till av batteriet kan höja batteritiden avsevärt samt att framtida firmware updates kan hjälpa.

12. Pixeln

Pixeln Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Off topic men ändå..

Varför behöver du tasker till att starta gps:en? Jag har min påslagen hela tiden, den drar ju bara batteri när den används. Eller har jag helt fel?

13. pappakenoo

MINA ENHETER

Har nu gjort ytterligare ett litet test. Jag installerade juice defender, stängde av wifi samt gps och lät telefonen ligga idle i exakt en timme. 3% av batteriet gick åt under denna timme alltså utan datatrafik, wifi eller gps påslaget. Hur i hela friden är detta möjligt? Jag avslutade de program som var aktiva (enligt funktionen som finns inbyggd i s3'an) innan. Det måste ju nästan vara fel på min telefon eller har jag missat något som kan ligga o sluka batteri?

14. dermike

dermike Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Du är inte ensam om problemet.. förmodligen en mjukvarubugg. Denna tråden på XDA är full av andra som har samma problem.
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1681873&page=27

15. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1

Hm... självklart att den drar batteri? prova att ta ur dit simkort så skall du se att den inte kommer dra något batteri. Din telefon ligger ju ständigt uppkopplad emot ett nät.

16. muggen

muggen Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Fast 3% i timmen är för mycket...

17. pappakenoo

MINA ENHETER

Alltså, jag förstår ju att telefonen över tid använder batteriet, så långt är jag med. Ingen idé att försöka verka lustig. Vad jag menar är att 3% är åt helsike för mycket för en timme helt i idle.

Får hoppas på en uppdatering snarast så jag slipper plugga i laddaren i bilen redan på väg hem från jobbet.

18. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Du har kanske taskig mottagning... 3% låter helt ok, vad säger statistiken, vad drog mest under den timmen? Cell standby?

19. pappakenoo

MINA ENHETER

Full 3G-mottagning så tror inte det har med det att göra. Tyvärr så var detta inte direkt efter laddning så jag har inte statistik på hur mycket varje funktion drog. Vi har uppenbarligen helt olika uppfattning om vad som är helt ok när det gäller batterikapacitet :)

20. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

mina arbetsdagar är 12-13 timmar långa, telefonen är fulladdad när jag sticker hemifrån och jag brukar ha 20-30% kvar när jag kommer hem.

under dagen har jag ungefär 3-4 timmar aktiv skärmtid totalt, mest surf, mail och sms och befinner mig en stor del av tiden där det är sämre 3g-täckning, så det går åt en del extra batteri tack vare det.

jämförelsevis är detta nästan exakt samma förbrukning som båda mina S2 med 2Ah-batteriet, så jag tror nog det är fullt normalt.