Hur är Halebops service och garanti?

Diskussion i 'Telia, Fello & Halebop' startad av lono, 17 dec 2011.

  1. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Hur är Halebops service och internet(de har samma som telia)?

    Halebop har rätt bra erbjudanden i helgen och jag funderar på att binda upp mig för två år. Då jag aldrig bundit upp mig så länge innan för något abonnemang så vill jag inte göra något förhastat.
    Så hur bra är Halebops service och hanterar de garantiärenden? När jag kollar på hemsidan så verkar det inte ens gå att ringa dem, de har bara chattkontakt och mail, vilket verkar lite oroande.
    Sickar de grejer direkt till anovo på garantiärenden? Ej hört så mkt gott om dem heller...

    Undrar också hur bra deras 3G? I andra tråden sas det att deras 3G var sämst i Sverige(kör telias nät), hur illa är det? Edge väger inte upp alls?
     
    Last edited: 17 dec 2011
  2. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Svarar på min egen fråga.

    Tog ca 40minuters kö för att få tag på någon livechatten, jämfört med Telenors där man får svar nästan direkt. Sen tog det väl några minuter att få svar på varje fråga, jämfört med Telenors där man får svar "live" och om de inte vet så ber den att vänta(tyder på att personalen vet mer utan att behöva fråga någon annan, eller att de har flera kunder samtidigt).

    Fick svar på de flesta av mina frågor, men Halebop verkar vara betydligt rigidare än Telenor och fick inte några av mina problem lösta(tex att jag inte ville porta mitt nummer till halebop förrän jag bestämt mig för att behålla paketet, Telenor portade inte mitt nummer förrän jag började använda det nya SIM-kortet, halebop kunde inte skicka telefonen till en alternativ adress såvida jag inte skickade en ett skriftligt brev med namnteckning, vilket går bort då erbjudandet var under helgen).

    Allt som allt, ok kundtjänst, men inte toppenbra service och vilkor från Halebop. Hoppar deras erbjudande.
     
    Last edited: 18 dec 2011
  3. Lukas

    Lukas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11
    Har varit kund hos dem i några år nu och tycker de är helt ok. Fast nu är det första gången jag testar deras service med avseende på garantiåtagande. Har nyss skickat i väg min Galaxy Note på ett DOA-ärende så vi får se om de sköter sig.
     
  4. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    DOA är aldrig kul när man väntat på något. Hoppas det går bra med ärendet.

    Hur har du upplevt deras internet? Nöjd med hastigheten och täckningen? Är du utanför städer något?
     
  5. Lukas

    Lukas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11
    Jadå, på det hela taget så är jag nöjd, trots att jag inte bor i storstan. Men det är klart... det kan aldrig bli snabbt nog. ;)
     
  6. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Svarar mig själv igen, men efter att ha kollat runt lite så har jag fått uppfattningen att de är smått lömska(mer än andra operatörer).

    Tex deras SGS2 deal, så står det med stor text "195 kr/månade", när det eg är 289kr/månaden(195kr/månaden gäller bara tills midsommar). Vilket inte vore så illa, om de inte tom i sammanställningen av vad allt kostar skriver det priset och enbart det riktiga priset som en fotnot.

    Annan lömsk grej är deras supportsida. Försökte hitta info om returrätt och då står det så här på hemsidan.
    Då de inte nämner någon kostnad för att inte hämta ut varan så antar man givetvis att det inte är någon kostnad.
    Men om man läser det finstilta innan man accepterar köpet, så står det att man måste betala 250kr om man inte hämtar ut paketet. På supportsidan låter det mer som att det är en tjänst de har att man inte behöver hämta ut paketet om man ångrar sig. I avtalet så är det mer en straffavgift om man inte hämtar ut det.

    Någon som haft garantiärenden eller liknande med dem och hur är de? Antar att det är helt ok så länge man inte har något problem, men baserat bara på hur de är lömska med sin info så tycker jag de inte verkar helt seriösa.
     
  7. Lukas

    Lukas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11
    I mitt fall har det hänt att jag beställt en mobil från dem för att sen ångra mig därför att en bättre mobil dök upp på deras butik. När jag kontaktade de och frågade hur jag skulle gå tillväga så sade de på supporten att jag skulle bara låta det gå tillbaka. Jag har inte blivit debiterad i efterhand för det paketet jag inte hämtat ut. Detta var i maj förra året.
     
  8. swedebear

    swedebear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3T
    Halebop är om jag inte missminner mig helt ett helägt Telia-bolag och jag tror (Utan att vara säker) att man kan få hjälp med Halebop-problem i Teliabutiker