Hur är kameran i denna mobil?

Diskussion i 'Xperia active' startad av Zanders, 11 jun 2012.

  1. Zanders

    Zanders Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Är bilderna lika utfrätta och sönderkomprimerade som på Rayen med GB eller har dom fixat till dom med senaste uppdateringen?
     
  2. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Last edited: 12 jun 2012
  3. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Dom är sönderkomprimerade och överskärpta och alldeles för brusreducrade för att några detaljer ska finnas med (det finns inte heller möjlighet att ändra dessa inställningar). Utöver det, så är kameralinsen fantastiskt svår att hålla ren. Slutsats: Du köper inte denna telefon för kameran. Du köper den för att du kan bada med den eller spendera ett år i öknen... Behöver du en damm- och vattentät kamera kan jag annars varmt rekommendera Canon D10 (har inte hunnit testa D20 än men jag tror att den är helt ok den också ^^)

    Edit: Den tar så bra bilder som man kan räkna med när man köper en telefon för dryga 1000-lappen (tänk på att detta är en Xperia mini med vattentätt skal, barometer (som aldrig används) och några sk. sport-tilbehör)

    Edit 2: Generellt skulle jag säga att Xperia Ray har en bättre kamera: bättre dynamic range, klarare färger, högre upplösning, och ljuskänsligare sensor... Vill du testa själv kan du säkert ta med ett minneskort till mediamarkt och fråga om du får ta några testbilder ;)
     
    Last edited: 12 jun 2012
  4. tusenkonstnar

    tusenkonstnar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Tycker också att kameran är ganska dålig (jämför då med t.ex Galaxy Note eller Galaxy S2). Detta är ganska synd då ju annars just vattentätheten skulle göra den till en utmärkt kamera när man är ute på sjön etc