Fråga: Hur är LG jämfört med Samsung?

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av Droid_Nexus, 12 maj 2014.

  1. Droid_Nexus

    Droid_Nexus Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2011
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Oneplus Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Oneplus Nord
    ROM:
    Oxygen
    Info:
    kör stock
    Telefon 2:
    Oneplus 6
    ROM:
    Stock
    Platta:
    HP Chromebook 13 360
    ROM:
    stock
    Har funderat på LG och Samsung ett tag nu och kollat på diverse reviews på YouTube. Och har lite funderingar.

    1. Är LG kvalitets produkter eller mer billiga produkter har för mig att LG har iallafall varit ett lite billigare märke med mer kvalitets brister och sämmre garantier?

    2. Är Lg:s launcher lika tungdrivet och segt som Samsungs? Enligt vad jag sett så har de ju ganska liknande funktioner.

    3. Har det varit problem med nytt firmware eller blir det bara bättre? Och hur länge skickar LG ut uppdateringar till deras toppmodeller?

    Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
     
  2. RuffyMan

    RuffyMan Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    1 327
    Mottagna gillanden:
    909
    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra
    Du kör ju en LG just nu :P Nexus 5?

    Det är svårt att säga men jag föredrar LG faktiskt, har haft S1,S2,S3,S4 och fick en helt annan upplevelse med G2.

    Jag vet att LG har haft en tuff historia innan med Optimus X2 men Samsung S1 hade själv problem med GPS och annat skit.

    Svårt att säga faktiskt för dig men skulle jag få välja mellan S5 och G2 så blir det G2 alla dagar, med tanke på priset, den stora skärmen som utnyttjar hela framsidan nästan och ingen touchwiz :P
     
  3. Droid_Nexus

    Droid_Nexus Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2011
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Oneplus Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Oneplus Nord
    ROM:
    Oxygen
    Info:
    kör stock
    Telefon 2:
    Oneplus 6
    ROM:
    Stock
    Platta:
    HP Chromebook 13 360
    ROM:
    stock
    Jodå är mycket nöjd med Nexus 5 kvaliten.
    Men det är ju googles mjukvara så det säger ju ingenting om LGs mjukvara tyvärr. ;)

    Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
     
  4. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    G2 är riktigt snabb och ingen direkt lagg vad jag märkt efter kitkat. Vänta på G3 och se vad de har att erbjuda. Som det ser ut nu kan det bli en riktig fullträff!
     
  5. multikp500

    multikp500 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    267
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    men g2 an lanserades för ett billigare pris. Där med är glaset på framsidan bara "gorilla glass 2" gemfört med konkurrenternas " gorilla glass 3" skillnaden är att gorilla glass 3 är lite tunnare, fast med samma egenskaper. så touchen kan vara lite känsligare på samsung
    telefoner etc. t.ex har jag problem med min skärm. ibland slutar vissa delar av skärmen att funka.
     
  6. apelipell

    apelipell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2013
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Det låter dock som att något skulle vara fel på telefonen, för sådär beter sig inte min G2a, och förmodligen ingen fullt fungerande. Sker det när du gör något specifikt, eller bara slumpmässigt?
     
  7. knudsen777

    knudsen777 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    195
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Oneplus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Oneplus
    ROM:
    CMD12.1
    Telefon 2:
    Samsung S4+
    Telefon 3:
    Lg g2
    sju reser bättre än samsung, samsung har förmågan.att sega ner sina telefoner med dålig programvara. Har haft alla galaxy telefoner och aldrig mer. lg g2 är i särklass en bättre telefon i alla lägen...kamera, snabb, laggar aldrig

    Skickat från min LG-D802 via Tapatalk 2
     
  8. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    håller med däremot för att vara skitpetig kan tilläggas att ALLA android-telefonen segar ner sig med tiden och det ganska beskedligt jämfört med tex WP och IOS även om dessa speciellt IOS oxå blir degigt med tiden. Men det är ju pga hur systemet är uppbyggt och går inte att komma undan oavsett tweaks.

    Telefoner med redan stora kllumpiga skal blir ju såklart mest visuellt påverkade ie samsung.