Fråga: Hur är nakna glaset på s10e

Diskussion i 'Galaxy S10E' startad av Tomaro, 23 jul 2022.

  1. Tomaro

    Tomaro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10e
    Har låtit det glasskydd som satt på telefonen från början sitta på men nu har det börjat krackelera.
    Hur är telefonen om man tar bort det? Är ytan på telefonens eget glas oleofobisk och hal eller kräver den en ny behandling för att fungera bra?

    hade tänkt sätta på ett nytt men de butiker jag varit i idag hade inga nya glas inne och kanske det nuvarande spricker helt innan jag får tag på ett nytt, därav denna fråga.

    Och tips på bra skydd om ni har det, eller kanske ni säger - bättre utan skydd ;)
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    På min S10+ var glaset halt och fint under skyddet. Bör som sagt vara samma på din.
     
    Kristy, Tomaro och bernard gillar detta.
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Praktiskt taget alla telefoner har en oleofobisk ytbehandling idag, så det skall inte vara några konstigheter/skillnad på den punkten.

    Eller skillnaden är väl främst att den oloefobiska ytbehandlingen på telefonen brukar hålla lite längre än behandlingen på skärmskydden, men det är ju enklare att byta displayskydd än display sedan, så jag hade nog kört på ett nytt glas bara.

    Många tycker dock att den oleofobiska ytbehandlingen är lite bättre på displayglaset, så en del kör utan skydd av den anledningen, men med tiden avtar det tyvärr. Ett par år brukar det hålla fint dock, utifrån mina erfarenheter i alla fall.
     
    Kristy och Tomaro gillar detta.
  4. Tomaro

    Tomaro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10e
    tackar, idag i Täby C var det ingen butik (inte webbhallen, clas ohlson, mobildoktor, kjell&Co, Tre eller en till mobil-reparatör) som hade något skydd inne. Mediamarkt uppgav på webben att de hade ett men tvekade efter sett kommentar/betyg på det. Trevligt dessutom att slippa pilla med det, en som har handlaget får gärna lägga på ett för några kronor.

    Om glaset går helt åt skogen kan jag köra den naken tills jag hittar en som har ett glas inne.