Hur är omstarterna efter servicen?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Alvin, 3 maj 2011.

  1. Alvin

    Alvin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    578

    MINA ENHETER

    Ni som har haft mobilen på service, hur är omstarterna? Vilken åtgärd har vidtagits av Anovo?
     
  2. Alvin

    Alvin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    578

    MINA ENHETER

    Flashar de bara om firmware till original baseband version?
     
  3. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    tja, det är anovo vi talar om... folk har fått sina telefoner flashade trots heeelt andra fel som inte har med SW att göra.
    Är det ett HW-fel vi har så vill jag helst slippa 3 vändor hos anovo med 20% chans för "våtskada" eller skador som plötsligt uppkommer och är kundens fel.
     
  4. Alvin

    Alvin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    578

    MINA ENHETER

    LG borde i så fall återkalla mobilerna om det är ett hårdvarurelaterat fel. Mycket tyder på att så är fallet. Däremot finns det också en hel del rapporter som gör gällande att mobilen inte är speciellt kompatibel med Tele2, exakt samma fel som Samsung Galaxy S hade i början. Galaxy S hade ett fel som gjorde att handover inte fungerade väl från GSM till 3G just i Tele2s nät och telefonen tappade nät helt och hållet så fort det inte fanns någon GSM täckning.

    Kan det vara så att problemet är betydligt mer framträdande för dem som har Tele2 och O2??
     
    Last edited: 3 maj 2011
  5. Cerebral

    Cerebral Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har Tele2 och aldrig varit med om en enda frysning eller omstart... (Haft telefonen sen den släpptes)
     
  6. Wwax

    Wwax Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Skickade in till Anovo för frysningar ETC, FW-flash och så laddade dom batteriet, kom tillbaks och var värre än när jag skickade in den..
     
  7. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    bra jobbat anovo...
     
  8. StAriXx

    StAriXx Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    exakt samma sak här...
    innan jag skickade in den hade jag 2-3 omstarter per vecka.
    Sen jag fick tillbaks den för 7 timmar sedan har den redan lyckats med 3 omstarter!
     
  9. ninetwozero

    ninetwozero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    419
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Jag vågar inte skicka in min till Anovo då rädslan för att telefonen ska returneras i värre skick än när jag skickade in den är påtaglig. Vad gör man om telefonen visar sig vara full av repor när den kommer tillbaka? :mad:
     
  10. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Be personalen i butiken beskriva telefonens skick på inlämningkvitto som du sedan får kopia på osv.

    Jag har fått tillbaka en telefon med repor från Anovo och den gick då tillbaka till dem för byte av skal mm.
     
  11. ninetwozero

    ninetwozero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    419
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Jag köpte min hos Katshing, vore det fortfarande möjligt må tro? Hade jag köpt mobilen i butik hade jag säkerligen fått byta ut den direkt - men via internet blir det hela mycket svårare.