Hur använda gift card på dotters konto (Family Link)? Alternativ till Family Link?

Diskussion i 'Google Play' startad av nu1mlock, 4 jun 2018.

  1. nu1mlock

    nu1mlock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    197

    MINA ENHETER

    Hej,

    När Google lanserade Family Link i Sverige för några veckor sedan så blev jag glad. Skaffade ett konto till dottern.

    Igår köpte jag ett gift card på 150kr som jag gav till dottern så att hon skulle kunna köpa lite spel via Play Store. Men icke!

    Det går inte att lägga till dessa på konton för barn. När jag kontaktade Google så sa dom bara att jag skulle dela mina appar, men detta är inte möjligt i Sverige (ännu, men känner man Google rätt så dröjer det väl några år till innan det fungerar).

    Google menade sedan på att jag skulle lägga till dessa 150kr på mitt konto, men det hjälpte inte heller. Nu har jag 150kr på mitt konto som jag troligtvis inte kommer använda upp och det verkar inte finnas något sätt för mig att använda dessa pengar för att köpa appar till min dotter.

    Jag försökte till och med lägga till en användare på hennes mobil, men det hjälpte inte heller. Det går inte att lägga till/koppla nya Google-konton till hennes användare på telefonen (begränsat av Family Link och verkar inte gå att ändra), vilket innebär att hon inte ens kan ladda ner spel/appar som jag har köpt, trots att jag lägger till mitt konto på hennes telefon (dock via en ny användare).

    Jag gjorde en ny användare och loggade in med mitt konto. Jag köpte Geometry Dash som hon ville ha. Bytte tillbaka till dotterns användare, men appen finns inte installerad (syns endast för min användare på telefonen?) och enda alternativet i Play Store är att köpa spelet på nytt.

    Jag har inte lagt till mitt kort på hennes Google-konto. Jag vet inte om det fungerar, men det vore ju bra om jag kunde använda dessa 150kr att köpa appar för. Jag spelar aldrig spel på mobilen själv och köper appar för kanske 20kr/år, om ens det. Har jag kastat pengarna i sjön?

    TL;DR: Hur kan jag köpa appar åt min dotter om hennes konto är kopplat till Family Link? Det verkar som att hon endast kan begära tillstånd att ladda ner gratisappar, men finns inget sätt att köpa?

    Eftersom Google Family Link verkar vara rätt värdelöst när det gäller appar - finns det något bra alternativ?

    Tack på förhand!