Fråga: Hur använda kuponger i Galaxy Apps

Diskussion i 'Samsung (Tizen)' startad av WebMaximus, 22 dec 2018.

  1. WebMaximus

    WebMaximus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Fått en kupong för att gratis kunna ladda ner en urtavla till min klocka av en utvecklare men förstår inte vad jag behöver göra för att kunna använda koden/kupongen.

    Har i Galaxy Apps gått in under Mina Appar-Förmåner där jag registrerat den kod jag fick av utvecklaren. Den togs emot utan problem och resulterade i att jag nu har en kupong under 'Kupong'.

    Under det här står det att tillgängliga kuponger kan användas på följande tjänster - Samsung GALAXY Apps och Samsung Themes. Klickar på Samsung Galazy Apps och letar upp den urtavla jag vill ladda ner som koden är för. När jag sen kommer fram till den skärm där jag ska välja hur jag vill betala ska det enligt instruktion finnas en möjlighet att välja att lägga till kupongen jag redan registrerat. Något sånt alternativ finns dock inte.

    Finns däremot möjlighet att lägga till en ny kupong där jag uppmanas ange en kod. Provar jag med samma kod får jag till svar att koden inte är giltig. Vilket väl iofs inte är så konstigt eftersom jag redan registrerat den som beskrivet ovan och enligt den instruktion jag fick från utvecklaren.

    Har ställt frågan även till honom men han visste inte heller hur det här är tänkt att funka egentligen. Känns som Samsung gjort det här väldigt knöligt där inte ens deras egna instruktioner stämmer överens med verkligheten och utvecklarna inte heller vet riktigt hur det funkar.

    Någon här som vet och lyckats bättre?
     
  2. WebMaximus

    WebMaximus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hittade till slut svaret på min egen fråga.

    På skärmen där man väljer metod att betala finns det skrivet med liten text "Kolla efter rabatter" Såg inte ens ut som något man kunde klicka på utan mer som en beskrivning av funktionen ovan för poäng och kuponger. Känns nästan som Samsung inte vill att man ska hitta den här funktionen...

    Nu vet vi iaf om någon annan skulle ha samma fråga!