Jag har kört med Locale nu väldigt länge. Jag använder heller inte GPS:en, då jag inte vill att den ska ligga och söka hela tiden.
Däremot är det skönt att gå tillbaka till normalinställningar med olika volymer på morgonen, samt att jag på kvällen alltid är på ljudlöst.
Jag har tex att när telefonen laddas och inte sitter i min Car Dock, och telefonen ligger upp och ned, så ska jag gå invisible på gtalk samt stänga av att trackballen ska blinka hela tiden vid tex ett mail. Och ljudlöst så klart utan vibrator. Detta funkar bra, eftersom jag alltid laddar telefonen på natten.
Jag har även någon att den ska stänga av lite saker om jag får väldigt lite batteri kvar, samt att när jag sätter telefonen i Car Dock så ska den sätta mig DND på Gtalk och meddela att jag faktiskt kör bil, så ingen kan förvänta sig att jag ska svara på chats direkt.
Jag visar sig dock att jag verkar ha väldigt hög frekvens på att "android system" hindrar telefonen att sova om man kolla lite info med Spare Parts, och det KAN vara så att det inte är så enkelt för telefonen och Locale att ha koll på om telefonen är upp och ned iaf. Det KAN liknas vid att telefonen kollar med GPSen hela tiden.
Men jag är inte säker, då jag tycker inte jag fick bort det när jag tog bort Locale.
Dock tror jag det kan ha att göra med Sensors just, och att jag hade det som ett krav i mina regler.
Om du bara ska ha tex med klocka eller kanske "laddas/laddas ej" så tycker jag inte det borde krävas så mycket att telefonen ska väckas för att kolla detta. Det är ju kanske mycket mer "på eller av" då. Med Sensors och så finns det ju många fler "lägen" som kan uppfyllas och det kanske är lite mer krävande.
Hoppas det gav lite info iaf.
Det finns även plugins som kan gå på SSID's på nätverk, och detta funkar fast man har sitt wifi av. Den kan själv slå på sig lite då och då och kolla om det är uppfyllt. Antar detta drar mindre än att GPS'en ska gå och kolla då och då.
/Söder
Last edited: 30 november 2010