Fråga: Hur återställa radioband?

Diskussion i 'Xperia Z5 Compact - Allmänt' startad av Buzz, 30 dec 2016.

  1. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 018

    MINA ENHETER

    Det finns en service-meny som kan nå genom att "ringa" *#*#4636#*#*. Där finns en meny där man kan välja radioband men det går bara att välja USA (Mobilinformation -> Meny -> Välja Radioband). Om man nu har varit så dum att man valt USA band hur gör man för att ställa tillbaks till europa/sverige? Vad jag lyckats googla mig till så verkar det kräva fabriksåterställning via Sony PC companion. Men det innebär att allt innehåll raderas och alla inställningar måste göra igen. Så frågan är om det verkligen inte finns något enklare sätt?

    Frågan gäller en Sony Z5 Compact men jag tror inte det är specifikt för den?
     
  2. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Har du gjort säkerhetskopia av telefonen tidigare så är det ju bara att fakbruksåterställa telefonen och köra in säkerhetskopian.

    Gällande om det går att göra på något annat sätt än fabriksåterställning vet jag inte, men det kanske @Emir-SonyXperiaSupport@Emir-SonyXperiaSupport kan svara på.
     
  3. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    @Buzz@Buzz Jag flyttar din tråd till rätt avdelning då det gäller Sony.
     
  4. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 018

    MINA ENHETER

    Xperia Companion's reparation löste problemet. Men dess backup-funktion visade sig bara ta backup på en bråkdel av telefonens innehåll. Fast det stod också om man läste ordentligt.