Bor med frugan och hund i en femma i Bromma på 113kvm. Drygt 13400kr i hyra. Blir dock snart en flytt igen till bostadsrätt då vi vissnade rätt fort på hyresrätt.
Sambo + hund i en tvåa på 59m2 betalar hyra på 3900 kr sen tillkommer bredband och elen var tredje månad. Sjukt less på denna lägenhet dock så har börjat kolla efter en annan Skickat från min Nexus 7 med Tapatalk 4
Hyresrätt 6 rok, gift och ett barn. Hyra runt 7700 + fasta utgifter Skickat från min GT-I9100 med Tapatalk 4
Då bor vi i närheten då jag också bor i Bromma. Bor hos föräldrarna då jag är ~20 och har ingen fast inkomst och har inte gått klart skolan än Skickat från min Nexus 4 med Tapatalk 4
Bor i en 2a på 57m2,hyra på 4100kr med bilplats. El typ 250kr/mån tillkommer,bredband runt 300kr/mån. Om jag lyckas få fast anställning snart efter 2år som vikarie efter en som är sjuk så ska jag nog leta efter ett hyresradhus.
Om jag flyttat hemifrån? Var bor man då? Jag har bott hemma i hela mitt liv. Inte hemma hos mina föräldrar sedan 1990 dock. Bor i bostadsrätt vid Hornstull. Inte en spänn i lån och en avgift på 3400 i månaden + el. Living the dream.
Bild från vardagsrum Bild på huset 32 år,bor här själv med min 5-åriga dotter sen ca 5 år. Ca 100 kvm,4 rok + badrum och gäst-wc. Tot kostnad p/mån,ca 4500:- och då har jag räknat på allt,vatten o avlopp,uppvärmning o el,samfällighetsavgift där bl.a. Bredband ingår och såklart räntor och amorteringar på lån. Stortrivs kan jag tillägga
idag i en 1á på 39 kvm, ca 4500.- (ex el, internet) men snart i en 2á på ca 54 kvm, ca 3380.- (ink el, värme, tv)
En tvåa på 54 kvadrat en bit norr om Hamburg. En tvåa på 62 kvadrat en bit söder om Riga. En treplans villa på 380 kvadrat i södra Sverige.
Lägenhet 4 rok på 72kvm. Jag, sambo och två små kids. Men blir flytt till radhus på 120kvm till sommaren.
Bor som kanske de flesta har listat ut på Öland, dvs norra Öland. Fastigheten är på lite dryga 150 kvm dvs kollar man på planritningen så är fastigheten på kök, salong och fem rum med öppen planlösning. De fasta kostnaderna är på ca: renhållning/soptömning 1600 kronor / år vatten/avlopp 4800 kronor / år försäkring 4200 kronor / år fastighetsavgift (fd fastighetsskatt) 7400 kronor / år (fastighetsavgiften är SKYHÖG på grund av att det är en strandfastighet ner mot Kalmarsund med egen strand) Totalt: 18000 kronor / år dvs 1500 kronor / månad Värmer upp fastigheten med luft/luft värmepump och vattnet med varmvattenberedare. Hur mycket den månatliga/årliga elförbrukningen ligger på vet jag inte exakt men fastigheten är välisolerad och har 3-glas isolerglasfönster. Fastigheten är fullbetald dvs vi har inga lån. Jag och brorsan är för övrigt i stort behov av en billig fastighet i Småland (Öland är för övrigt alldeles för dyrt) så känner du till något får du gärna höra av dig. Klickbar länk: Fastighet i sydöstra Småland köpes
Har nyligen flyttat från en villa på 140 kvm med stor tomt till en bostadsrätt 2:a på 54 kvm i Kortedala Göteborg. Hyran ligger på c:a 5200:-/mån. Då ingår värme, vatten, bredband, några TV-kanaler och alla fasta kostnader för elen. Betalar c:a 130:-/mån för den el som går åt. Bor på tredje våningen med trevlig utsikt över grönska och gräsmattor. Till lägenheten hör också en c:a 9 kvm inglasad balkong. Ville ha lite enklare i.o.m. att jag börjar bli till åren och att hälsan inte längre är vad den varit.
Etagelägenhet på 92 kvm med sambo och 2 barn. Bostadsrätt. Stor uteplats på nedre plan. Väl insynsskyddad då det är ett berg som lägenheterna ligger på. Bor i Tyresö och stormtrivs