Hur bra är Ultimate rom ?

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Xantor, 6 apr 2011.

  1. Xantor

    Xantor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Körde docs 9.5.5 med speedmod kernel fick ca 2200 i quadrant
    bytade till Lastufo's Kernel och fick 2350 i score

    Bytade helt till Ultimate rom och fick då närmare 1000..

    Någon som uplever samma ? känns inte som att den flyter på riktigt så bra som den skulle..

    Vill ha en snabb och stabil telefon med överklocknings egenskaper, gillar att spela 3d spel på den så mycket minne är önskvärt!
     
  2. beyondthemind

    beyondthemind Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Gå inte efter quadrant, den stämmer inte till 100%. Till exempel fick jag runt 2000 när jag körde 2.2.1 och underklockat. Nu kör jag 2.3.3 i originalfrekvenser och spel, program, launchern osv är snabbare än i 2.2.1, men jag får "bara" 1000 i quadrant.

    Jag har i stort sett helt slutat att kolla på siffror när det handlar om att välja rom till telefonen, utan går nu på hur telefonen känns som helhet. Visst är det kul att få mycket poäng i något benchmark-app, men egentligen är det de vardagliga användandet som är viktigare, tycker i alla fall jag.

    Jag förstår också hur du känner det med överklockning av luren, jag har själv pillat mycket med det på min lur. Nu i efterhand känner jag ock att det inte är värt det. Telefonen kanske blir något något snababre i appar, menybläddring osv, men med tanke på hur mycket batteri det tar så känner jag att det inte var värt det. Även om man drar ner på volten, låt säga att man lyckas köra samma volt vid 1.4ghz som vid 1ghz original, så drar det mer batteri. Det är i alla fall så som jag upplever det.

    Mitt tips till dig är att inte kolla allt för mycket på poäng och frekvenser utan att mera gå på känslan. Jag upplever att 2.3.3 är ganska så mycket snabbare än en överklockad 2.2.1 :)
     
  3. trotte

    trotte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ultimate kernel fin fin, romen segare än stock 2.2.1 med kerneln när jag testade. Romen e mycke yta.
     
  4. Xantor

    Xantor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    ok..

    upplevede att telefonen blev MYCKET segare men jag gillade launchern hela UI:t på telefonen.. Men vill ju inte ha en sådan seg telefon..

    Något annat tips på en luncher som är snygg och snabb..

    Gillade baren nerevid som funkar som mappar..
     
  5. Donre

    Donre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

  6. Stålmorfar

    Stålmorfar Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Sjukt go är den. Supersnabb, 125uv 1200oc

    Sent from my Ultimate GT-I9000
     
  7. Xantor

    Xantor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    men vad kör du annars på telefonen tycker den blir lite hackig när jag använder den med hela Ultimate rom 8.2
     
  8. nonajme

    nonajme Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2010
    Inlägg:
    365
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

  9. hackeron

    hackeron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    672
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Removed post
     
    Last edited: 8 apr 2011
  10. trotte

    trotte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Arc launchern smooth och snabb?

    Hmmm...som vanligt på detta forum verkar folk inbilla sig att allt nytt och "hippt" är bättre.

    Har testat den nu i 10 minuter och testat Utlimate romen förut (det ser ju ut vara arc launchern där).

    Långsam och hackig jämfört med ADW och LauncherPro. Appdrawer är segare än i Touchwiz. Onödiga visuella effekter som slöar ner. Typiskt Sony Ericsson bling bling...
     
  11. Xantor

    Xantor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Ja precis så menar jag men.. den verkar stabil men dock slö ... men jag gillar att det är mappar på homesceenen tycker om att ha allting lätttillgängligt .. gillar att allt håller hänger ihop i romen
     
  12. 4305ms

    4305ms Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    1 369
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    +1 Hemsk. Inte ett dugg imponerad av SE..