Hur bra är Xperia Pro?

Diskussion i 'Xperia pro' startad av dengroth, 22 okt 2011.

  1. dengroth

    dengroth Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad säger ni som nu har haft Pro ett tag, hur bra är den egentligen? Ni som har/har haft andra smart phones - håller den vid en jämförelse? Jag tänker prestanda, funktioner, kvalitet... kameran borde väl vara ok, där har ju SE alltid varit starka.

    Jag var helt inställd på att skaffa en Xperia Pro när den först annonserades i början av året, men nu när den dröjt så infernaliskt länge har jag blivit tveksam. Är den inte gammal redan när den kom? Håller den verkligen mot dual core-mobiler? Har den någon chans mot iPhone 4S?
     
  2. sonyboy

    sonyboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Jag har haft Xperia pron sen den kom ut och är mycket nöjd.

    Läste senaste numret av Mobil, deras "supertest tangentbordsmobiler" där de jämförde 8 olika mobiler och där vann Xperia pro.

    Jag har kollat på andra mobiler men ser ingen riktig konkurrent, då tangentbord är ett måste för mig.
     
  3. Bengtsson

    Bengtsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är också mycket nöjd. Tangentbord är ett måste för mig och jag bytte nyss från en HTC Desire Z. Det enda jag tycker är till Pro:s nackdel är det betydligt mindre inernminnet. På Desire Z hade jag inte en enda app på minneskortet och mycket plats kvar trots ganska många appar. Synd att SE inte tryckte in mer internminne även om det funkar ok att ha appar på minneskortet också.

    I övrigt är det en så mycket bättre telefon. Smidigare, snyggare, bättre tangentbord, MYCKET bättre kamera och inte minst ÖVERLÄGSEN batteritid.
     
  4. dengroth

    dengroth Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för era synpunkter! Intressant att Pron blivit bäst i test. Sonyboy, Har du länken till Mobils supertest? Hittar bara ett gammalt test från 2010 med Xperia Mini Pro...
     
  5. Pata

    Pata Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    512
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Annars så kan du smygläsa eller köpa senaste Tidningen Mobil i din affär;-)

    Tror inte testen ligger på nätet än. Annars så sök på tidningen mobil och leta efter tester.

    Förövrigt så är detta nog den bästa jag har ägt, och det är några stycken Android mobiler som jag har kört igenom.

    Bra kamera och tangentbord. + snabb mobil. Vad mera kan man önska sig?

    Sent from my MK16i using Tapatalk
     
  6. wamiduku

    wamiduku Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Hur lång batteritid brukar ni få ut normalt sett ur era Pro, och vad är era topp- och botten-noteringar?
     
  7. w4kk0

    w4kk0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    En dag med;
    Bluetoothheadset+musik 6h
    Spel(Plants vs zombies, Guerilla Bob, Angrybirds & FPse)
    Mycket surf och installation av nya program
    Hade kvar cirka 19% efter 12 timmar - Klart godkänt tycker jag!

    Nu idag har jag surfat lite, tagit lite bilder, spelat nån timme och använt SSH kanske 1 timme. Nu har jag kvar 66% efter 12 timmar :)
     
    wamiduku gillar detta.
  8. halvars90

    halvars90 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Topp är väl ungefär 1 1/2 dag. Helt beroende på hur mycket den används. Det blir alltid en dels surfande så jag upplever det väl som ganska dålig batteritid egentligen. Men samtidigt så blir det ju en hel del surfande så dåligt är det väl egentligen inte.
     
  9. Bacardi_AVT

    Bacardi_AVT Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    3 dagar 45% kvar, men å andra sidan använder jag den som en vanlig mobil mest även om den uppdaterar väder och kolla mail varje timme. Nu ska man veta att jag snackar inte speciellt mycket, kanske 1-2 samtal om dagen och ett tiotal sms. dock läser jag alla mina mail som väl kan vara cirka 10 om dagen och sedan lyssnar jag på musik ibland men det brukar bara röra sig om max en halvtimme per dag i snitt.

    Deyt är kanske lite "overkill" med denna lur för mig, men då jag hade X1 innan så vande jag mig att ha ett fysiskt tangentbord när jag smsar och sånt så detta var enda alternativet för mig.
     
  10. dengroth

    dengroth Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur är den prestandamässigt? Har ni några indikationer på att processorkraften inte räcker till?
     
  11. Pata

    Pata Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    512
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Beror väl på vad du ska använda den till. Men i mitt fall så använder jag nog bara 50% av processorn för det mesta. Den går väl upp till 100 % när man startar applikationer och går sedan ner.

    Har provat några spel och dom flyter på utan problem. Så ja processorn räcker till utan problem. Men är det en spel mobil du är ute efter så fins det bättre modeller att välja på.

    Men vill du ha en mobil med fysiskt tangentbord så är denna en vinnare. Bara att läsa testen i senaste numret av Mobil. ;-)

    Sent from my MK16i using Tapatalk
     
  12. alehe

    alehe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Har nu haft den i två veckor och tycker att det i mesta är en riktigt bra telefon. Det är bara en sak som stör mig något oerhört jämfört med HTC:s och Samsungs telefoner och det är just TELEFONEN... De andra telefonerna har den lilla finessen att man bara genom att trycka på nummerknappsatsen automatiskt gör ett uppslag sin kontaktbok. Ex. genom att trycka 783 (motsv STE) så får du upp alla kontaker med bokstäverna STE i sig när du sedan klickar på kontakten så ringer den automatiskt. Som det är nu så måste först välja kontakter, bläddra eller klicka i sökfältet, skriva på tangentbordet, plocka upp kontakten och avslutningsvis välja "ring". Värdelöst enligt mig då jag knappt nu mer kan ringa ett samtal från bilen då det kräver att du måste bläddra fram och tillbaka hela tiden. Någon som har en lösning på detta? Annars är det en kanon "business"-telefon.
    + bra batteritid.
    + bra med OfficeSuite som gör att du kan skapa/ändra i Officedokument.
    + Bra med appen Moxier Pro som även gör att du kan få TASKS från Exchange
    + Känns snabb och alert (trodde att den skulle vara seg, men icke)
    + Bra pris i förhållande till prestanda.
    + Förvånansvärt bra batteritid. Jag ringer många timmar varje dag och har 30-40% varje kväll.
    + Mycket bra tangentbord
    + Känns väldigt smidig med tanke på att den faktiskt har ett tangentbord
    - Andra headset än SE funkar inte i 3.5 mm utgången.
    - Telefonfunktionen enligt ovan, är mindre bra.

    Ha en bra dag
    A
     
  13. dengroth

    dengroth Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej, har inte tänkt ha den som spelmobil. Vad jag tänker på är dual core-mobiler och varför de börjar komma mer och mer. SE själva kommer ju med upphottade varianter av redan befintliga telefoner. Arc S tex, varför kom den, antar att det fanns ett behov och att den gamla var lite långsam... tänker jag fel?
     
  14. Bacardi_AVT

    Bacardi_AVT Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur menar du? kan jag inte köpa ett exempelvis Klipsch S4A och sätt i?
     
  15. Pata

    Pata Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    512
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Du kan använda vilka lurar du vill med 3,5 mm. Inga problem.

    Sent from my MK16i using Tapatalk
     
  16. alehe

    alehe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    @Pata, jag skiljer på Headset och Headphones. Det stämmer att vilka headphones som helst funkar (2poler på kontakten) men så är inte fallet med Headsets (med inbyggd mic och tre poler).

    @Bacardi, jag har provat med alla Beats och Monster headset som finns och luren känner tyvärr inte igen dem och disablar således hela kontakten?! Helt värdelöst faktiskt. Man får bara upp ett felmeddelande. Det innebär att om du har ett schysst headset där du har inbyggd funktion för t ex att ändra volym/mic/nästa spår etc så får du inte ens tillgång till att lyssna på musik i lurarna... Hur det är med Klipschen s4a vet jag inte.

    Ha det gott
    A
     
  17. Pata

    Pata Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    512
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ok då missuppfattade jag frågan. Men själv använder jag mig av Mv600 då slipper man trassel med sladdar ifrån mlbilen. Sen kan man plugga in vilka hörlurar man vill. Funkar kanon.

    Sent from my MK16i using Tapatalk
     
  18. Spineshank

    Spineshank Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    51
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro
    Testat "Dialer2"? Tyckte den funkade fint på tjejens lur, fast hon tyckte inte lika :-P
     
  19. alehe

    alehe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ett jättestort tack! Äntligen har en stor portion frustration försvunnit :-)
     
  20. alehe

    alehe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja det slutade faktiskt med att jag köpte en MV600 själv idag. Lite trist dock när man när man nästan lagt ut ett par tusen på ett headset som jag verkligen gillar (Beats Tour By Dr Dre) och så funkar det inte. Jag har dock inte haft möjlighet att kolla om det funkar med att plugga in en 3--polig 3.5 mm kontakt i MV600. Skall göra det till helgen. Annars, som sagt en kanon telefon som blev så mycket bättre med Dialer2.
    Ciao
    A