Fråga: Hur bra presterar Galaxy S 2 vid riktigt tung användning/multitasking?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Klashosh, 22 aug 2011.

1. Klashosh

Klashosh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Ja hur bra är den vid riktigt tung användning? Och då menar jag inte att bara ladda en tung webbsida eller liknande.

Jag menar att ladda ner filer på ett par hundra megabyte(kanske nån ny rom t ex) via 3g nätet samtidigt som jag streamar radio via sveriesradio-appen till BT-headset, laddar ner nya podavsnitt, surfar, kollar på flashfilmer och samtidigt tar över zoner med turf och spelar in sträckan som jag går/cyklar/åker bil i mytracks.

Det kanske är sällan jag använder just allt detta samtidigt men jag multitaskar väldigt mycket och där känns min sgs väldigt seg. Är det någon annan som använder multitasking lika flitigt och verkligen har testat hur sgs2 presterar där?

Tacksam för alla svar, även om du inte riktigt är en sån här tung användare ;)

2. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Riktigt det där extrema scenariot har jag inte utsatt den för, men min bild är att den klarar allt jag slängt på den galant. Visserligen hade jag ju en Hero innan som referens men jag har nog inte märkt nåt lagg alls i telen för jag gjort nåt annat samtidigt.

3. Blashkyrk

Blashkyrk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22+
    Det är väl viktigt att skilja på vad som egentligen begränsar.

...alltså om man har 5 olika nedladdningar (filer, streaming osv) igång samtidigt och upplever att man tappar prestanda i SR-poddradio så kan ju det lika gärna bero på dålig bandbredd eller helt enkelt slut på bandbredd.
    Vidare kan man ju tänka sig att om samma applikationer samtidigt skriver till disk (sd-card eller internt minne) så finns det kanske en flaskhals även där.
    Detta är ju inte egentligen ett tecken på dålig multitasking i sin rena bemärkelse då processorn kanske inte lider ett dugg av belastningen utan att det är all I/O som sätter stopp.

4. Talvathir

Talvathir Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Eller se det så här, hur mycket du än önskar dig ur en telefon finns det antagligen ingen som gör det bättre än SGS2 per idag.

5. tysonayt

tysonayt Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Min har då aldrig ens varit i närheten av seg. Kör utan problem t.ex. Spotify med musik i bakgrunden, Navigon navigator i bakgrunden och något spel som Battleheart på skärmen. Visst, den blir varm och det drar en del batteri men det är då inget lagg alls. Inte som min polares gamla HTC Legend som inte ens klarade endast Spotify öppet utan att lagga.

6. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Som sagt, laddar du ner prylar över 3g och kör streamad musik samtidigt så spelar det ingen roll, det är bandbredden mot nätet som är problemet.

Har både sgs1 och sgs2, har aldrig haft nån lagg eller så med sgs2an. Kan köra spotify och HD flash video samtidigt det märks ens inte.

7. Klashosh

Klashosh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Det blev att jag köpte mig en sgs2 ändå :-) Och igår när jag turfade så blev det en hel del multitasking. Det jag gjorde samtidigt var att jag spelade in min sträcka i mytracks samtidigt som jag tog över zoner i turf, streamade spotify till bt-headset, använde wifi hotspot till en mobil i andra fickan, laddade ner podavsnitt via sr-appen, laddade ner apps från market och tog en del bilder. Telefonen klarade detta utan problem :-D Dock så krånglade uppkopplingen till turf ett tag men det tror jag berodde på appen och inte telefonen då det funkade fint att surfa under den tiden.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

8. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Det låter som ett bra stresstest! Skönt att du blev nöjd :)

9. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Välkommen till familjen :)