Hur brukar rea på sommaren se ut hos operatörer, särskilt Comviq?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av overthemoon, 18 maj 2022.

  1. overthemoon

    overthemoon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2022
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    5
    Hallå!

    Ställde några frågor till Comviqs kundtjänst häromdagen och hon jag pratade med nämnde att dom har din rea i juni.

    Nu i maj har dom ju Samsung S22 för 299:- i 36mån med 8gb data, vilket är ett rätt bra erbjudande. Tror ni att man kan hitta en "bättre" deal om man avvaktar till reorna? Några år sedan jag bytte telefon så har inte haft koll på ett tag. Tror att jag är aningen mer sugen på Xiaomi 12, men är inte beredd på en högre månadskostnad än så och samtidigt lite orolig för att "missa" chansen på S22.

    Är det mer äldre telefoner som reas ut eller kan man fynda på själva abonnemangen också? Det är ju vanligt att ett abonnemang är rabatterat en viss tid, t.ex. halva priset i 6 månader, men även om man förstås sparar på det är inte tanken lockande på att det ska öka i pris sedan :)
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Något du kan göra är att ta erbjudandet den siste i månaden då du har fjorton dagars returrätt enligt distansköplagen och då ha koll vad som kommer iaf en vecka in i juni. Om du nu är intresserad av S22-telefonen.
     
    overthemoon, bernard och jnsson gillar detta.
  3. overthemoon

    overthemoon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2022
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    5
    Japp, den tanken har slagit mig :)
     
    chraist och bernard gillar detta.