Hur distribuera till testare?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Zäta, 25 augusti 2011.

1. Zäta

Zäta Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu har jag snart pillat ihop min första app och tänkte skicka den till vänner som får testa den. Jag inser att jag bara kan maila dom apk-filen med lite instruktioner.
    Men jag skulle vilja att det gick på nåt smidigt sätt att också trycka ut uppgraderingar till testarna. Jag har för ett tag sen set nåt som kallades Aptly, men det verkar vara nere/borttaget.

Så, hur gör ni?

Tacksam för tips!

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

Jag har en xml uppe på en site där jag beskriver den senaste uppdateringen, bland annat med en flagga som säger att den är så viktigt så att appen behöver uppdateras. Varje gång appen startar så körs en koll och om versionerna inte överensstämmer och flaggan om att det är en viktig uppdatering så laddas den ner automatiskt. Nu är det länkat till market men tidigare var det direkt till en ftp.

3. Zäta

Zäta Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Intressant!

Den här funktionen för att ladda ner uppdateringen automatiskt, är det nåt du skrivit själv? Eller finns det nån funktion att använda för det?

4. mach

mach Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har fixat ihop en beta-test-app som hämtar uppdateringsinfo från en server. Kolla på testflight till iPhone så fattar du vinken.

5. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

Jag skrev allt själv.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk