Guide: Hur du skapar en Nandroid backup och återställer din telefon med den

Diskussion i 'G3 - ROM-filer och utveckling' startad av TheAdam, 18 sept 2014.

1. TheAdam

TheAdam Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Hej, detta är en guide till hur du skapar en backupfil med nandroid och sedan återställer din telefon med denna.

DU måste vara rootad och ha CMW recovery installerat på din G3. Se mina andra guider för hur du gör detta.

När du tar en nandroid backup så sparas mer eller mindre hela ditt system med inställningar och allt i en fil.
    Om du sedan råkar ändra något, eller hamnar i bootloop eller liknande så återställer du enkelt telefonen till exakt så som den var när du skapade backupen!

Steg 1: Starta CMW appen och välj reboot into recovery.

Steg 2: Du gör val i CMW med dem fysiska knapparna på baksidan! Välj english, backup and restore och välj sedan backup to /sdcard.
    Låt den göra sin grej, det kan ta en liten stund då den som sagt kopierar allt i telefonen.

Steg 3: välj sedan reboot system now, du kommer 2 gånger bli frågad frågor med svaren No eller yes desable recovery flash, välj NO båda gånger!

Steg 4: Koppla in din telefon i datorn, öppna telefonen i den här datorn eller liknande filutforskare. Öppna intern lagring, öppna mappen clockworkmod,
    sedan backup, i den mappen ligger en mapp för varje nandroid backup du har gjort, dem döps automatiskt efter det datum och tid dem har skapats.

Steg 5: Du har bara en mapp om du bara gjort en backup, kopiera över den till valfri plats på din dator!

För att återställa med nandroid efter diverse problem så följer du mina andra guider för att återställa telefon och roota och installera CMW.

Steg 1: Koppla in din telefon i datorn, öppna telefonen i den här datorn eller liknande filutforskare. Öppna intern lagring, öppna mappen clockworkmod,
    sedan backup, i denna mapp lägger du in din kopia av din backup som du har sparat på datorn.

Steg 2: Starta CMW appen och välj reboot into recovery.

Steg 3: Du gör val i CMW med dem fysiska knapparna på baksidan! Välj english, backup and restore och välj sedan restore, välj filen du precis kopierat över och låt den göra sin grej.

Steg 4: Steg 3: välj sedan reboot system now, du kommer 2 gånger bli frågad frågor med svaren No eller yes desable recovery flash, välj NO båda gånger!

Steg 5: Grattis din telefon är nu en kopia av hur den såg ut när du skapade backupen!

OBS Som vanligt så tar jag inget ansvar för vad som händer med din telefon eller om din kattunge börjar brinna.

freephille gillar detta.