Problem: Hur få Asus att hitta felet?

Diskussion i 'ASUS' startad av Gnopps, 20 sept 2012.

  1. Gnopps

    Gnopps Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    332
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Min platta är helt urusel med wifi då jag inte är nära routern. Om det bara finns en plupp så tappar den anslutningen ideligen och hastigen är långsammare än min 14.4k-modem då jag hade Amigan.

    Jag har haft den på RMA 2 gånger och de har bytt wifi-antenn samt moderkort (tror jag). Men någon har verkligen inte tänkt till och skapat RMA-formuläret så att där tillåts max 150 tecken för felbeskrivning! Hur ska det gå att beskriva ett problem utförligt där?

    Min platta är nu inne igen för tredje gången å jag tror inte de kommer lösa något. Problemet lär ju bero på bakplattan i metall vilket inte kan åtgärdas.

    Vad ska jag göra för att få Asus att se problemet i min platta? Ska jag filma Speedtest på plattan å min Galaxy S bredvid varandra i dåliga wifi-förhållanden, då syns den dåliga hastigheten å uppkopplingsproblement tydligt?

    Jag reser mycket och behöver plattan på hotell & flygplatser. För närvarande måste den stanna hemma eftersom det ofta inte går att få anslutning med den på hotellrummen trots att min telefon & laptop klarar det galant med normal hastighet. Jag vill ha plattan utbytt eller återbetald (detta har butiken gått med på om Asus erkänner felet) men just nu står jag bara å slår huvudet i väggen...

    Några hjälp eller tips?
     
  2. Lenax

    Lenax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Tråkigt när det inte hjälper att lämna in den. Det som gäller är dock att dom har tre gånger på sig att fixa problemet (om det nu är samma problem du har). Om dom inte lyckats med det har du rätt till en ny produkt (alt. häva köpet har jag för mig).
     
  3. bandcamp

    bandcamp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2012
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Han kan kräva pengarna tillbaka i upp till 3 år efter inköp (om produkten är köpt i sverige).

    Dock måste Gnopps själv (inte asus) bevisa att det är ett "ursprungsfel".
    Tex. en felkonstruktion som inte går att laga eller byta ut.

    Jag gjorde det på ett akvarium med en dåligt konstruerad lucka..
    Fick pengarna tillbaka :-P

    Lyckas du med detta Gnopps så all heder till dig :)


    Ps. Med denna info hoppas jag få Gnopps att sluta starta trådar om hur dålig just hans Prime är....
     
    Last edited: 21 sept 2012
  4. fryguy

    fryguy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    1 227
    Mottagna gillanden:
    797
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    Undrar om man kan få på ett TF300-bakstycke i plast, borde ge bättre mottagning.
    Vet inte om dom går att få tag på iofs.
     
  5. Lenax

    Lenax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER


    Om han lämnade in den första gången inom ett halvår efter köpet och dom fortfarande inte löst problemet är det dom som måste bevisa att felet inte är "ursprungligt".
     
    bandcamp gillar detta.
  6. bandcamp

    bandcamp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2012
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    God news för Gnopps!

    Första tråden ifrån Gnopps om problem med plattan(wifi etc) kom nästan direkt efter att Prime lanserades i Sverige. :)

    Så kanske har den varit inne en runda innan 6 månader hade passerat!
     
  7. Gnopps

    Gnopps Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    332
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Tack för svaren! Jag känner till att det räknas som ursprungligt fel inom sex månader men om säljaren (tillverkaren) inte säger sig hitta felet så blir det svårare. Får nog dra det till ARN eller något sådant då.

    Som väntat kom plattan tillbaka tredje gången med en lapp att de inte kunde hitta felet.

    Jag har nu gjort en film där jag lagt frugans Ipad, min Galaxy S och Primen bredvid varandra i ett rum med dålig wifi-mottagning. Ipaden och telefonen får i Speedtest cirka 7mbps medan Primen inte ens lyckas få tillbaka en ping! Jag har skickat filmen till säljarens kundservice, återkommer här vad som händer.
     
  8. Gnopps

    Gnopps Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    332
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Min primehistoria är slut

    Filmen där jag jämför frugans Ipad, Primen och min telefon hjälpte. Butiken gick med på att återbetala hela summan om jag köpte något annat i sortimentet, vilket jag gick med på. Tyvärr var det enda som passade en Asus-laptop, helst hade jag velat undvika Asus efter Prime-historien. Hoppas Asus bevisar att de faktiskt har en kvalitetskontroll med min nya enhet!

    Lycka till till er övriga Prime-användare och tack för den här tiden!