Hur få Googles VPN-tunnel att vara aktiv konstant? (Google Wi-Fi Assistant)

Diskussion i 'Applikationer' startad av N6290, 28 nov 2018.

  1. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 381
    Mottagna gillanden:
    1 732

    MINA ENHETER

    Ni kanske känner till Google Wi-Fi Assistant, en tjänst som finns på Pixel- och Nexus-telefoner som letar efter öppna Wifi-nätverk med hög kvalitet, som den kopplar upp sig mot helt automatiskt och erbjuder en gratis VPN-tunnel för att erbjuda en säker anslutning. Alldeles nyligen utvidgades tjänsten i USA, så att de som använder Project Fi kan köra VPN-tunneln konstant, vilket tidigare inte varit möjligt.

    Jag har några gånger sökt efter möjligheter på Internet att trixa så att man får denna VPN-tunnel aktiverad på eget initiativ, när man själv vill, oavsett vilket Wifi det är. Men det går inte, den aktiveras bara automatiskt som en del i Google Wi-Fi Assistant, som sagt. Ansluter jag mig själv till ett öppet nätverk så aktiveras den inte.
    Tänkte höra, någon klok person här som kan lyckas med detta? Jag tänker att XDA eller annat forum borde ha tagit fram någon modifierad APK, som skulle kunna ordna detta. Nu när Project Fi erbjuder funktionen jag efterfrågar så kanske det skulle gå att fixa den vägen, typ skaffa ett abonnemang som man sedan inte använder. Men knepigt här i Sverige säkerligen.

    Kollar man under VPN-inställningar i telefonen så finns valet "Always-on VPN". Men för just Google Wi-Fi Assistant är detta val gråmarkerat, dvs det finns inte tillgängligt.