Fråga: Hur få med användardata från S2 till S3?

Discussion in 'Galaxy S3 - Allmänt' started by aMpari, Jul 24, 2012.

1. aMpari

aMpari Kid Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P20 Pro 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P20 Pro 128GB
    Telefon 2:
    Samsung S7 Edge Dual-sim
    Hej, jag har en S2 just nu, men ska precis iväg och köpa en S3. Men har en fråga:

Hur gör jag bäst för att föra över sparad data från typ spel, SwiftKey data, inställningar i alla appar jag har (sjukt många) osv? Jag har backup på till mitt Google-konto och Appbrain men ingen av dem sparar användar-datan vad jag vet.

Jag har dock tagit kopia på telefonens SD-kort och kommer sätta i samma 32 GB SDHC class 10-minneskort i telefonen, så det kanske bara är att installera apparna på S3:an och sedan typ lägga över all info från tex SwiftKey mappen till S3 så fungerar det och all gammal data är med?

Diskutera gärna olika lösningar!

2. Pzycic

Pzycic Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Jag brukar spara allt på både det externa och interna minneskortet på min dator Ifu sen när jag bytt telefon eller flashat in någon ny programvara så lägger jag in allt igen efter att ha rensat bort sånt jag inte vill läsa in igen, tex gamla filer från avinstallerade program. Funkar för mig iallafall.

3. aMpari

aMpari Kid Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P20 Pro 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P20 Pro 128GB
    Telefon 2:
    Samsung S7 Edge Dual-sim
    Så då bör jag klara mig med iaf de flesta appar/spel med den kopia jag har av interna- samt externa minneskorten från min S2:a? :) Det är inga dolda special-mappar som tex "C:\Users\Administrator\AppData\Roaming" på en PC eller liknande som man bör ha koll på?

Lite pill kanske att som du säger rensa bort sådant man inte vill ha, men det är nog bäst att köra på "need to know"-app basis, dvs att när man märker att man saknar data i en app så för man över mappen för den appen då och hoppas att det fungerar. Man kör såklart detta hemma först på de viktigaste apparna så att man inte är ute och upptäcker att man missat något som kan vara viktigt.

Finns det ingen riktigt bra funktion, program eller app som gör detta jobbet egentligen? Typ Norton Ghost fast anpassad för mobiler?

Andra sätt/knep? Diskutera vidare! :)