Hur få T9 att glömma bort självinmatade ord??

Diskussion i 'Xperia neo' startad av flanz, 1 maj 2012.

  1. flanz

    flanz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja hur får man T9 systemet eller vad man ska kalla det för att glömma bort ord man matat in av misstag?

    Tex har alltid bara skrivit "imo" så har den skrivit imorgon, men råkade trycka på språkknappen istället för punkt vilket medför att den nu har lärt sig ordet "imo" och ja måste skriva "imor".

    Sjukt irriterade!!! :(

    På gamla Ericsson-tiden fanns det ju en meny med en lista med ord som man själv lärt T9 så man kunde radera dom man inte ville ha kvar.

    Finns de nåt liknande på android???
     
  2. Poi Ran

    Poi Ran Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag letar också efter något sätt att nollställa "ordboken", blir galen på att webadresser jag skrivit fel dyker upp som alternativ, eller ännu värre, när jag skrev användarnamn + lösenord på samma rad en gång, nu när jag börjar skriva mitt användarnamn (inte detta forum) så syns ju mitt lösen (som jag såklart ändrade, men ändå). Försökte hitta några appar, men de slätade bara den där ordboken som man själv satt upp, Språk&Inmatning/EgenOrdlista.
     
  3. plo

    plo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har inte koll på "stock" ordbok men i SwiftKey långtrycker man bara på det förslaget som dyker upp som man vill ta bort o får då en meny med möjlighet att radera - kanske är liknande... - Annars byt till Swiftkey fungerar lysande.
     
  4. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 838
    Mottagna gillanden:
    4 930

    MINA ENHETER

    Hej,

    Hade samma funderingar och kontaktade sony-supporten. Jag har en Xperia Pro, ICS, men borde vara liknande för er, detta är vad dom sa till mig att göra:

    Inställningar -> Appar -> Alla, scrolla sen ner och leta upp Xperia-tangentbord. Klicka på det och klicka sedan på "Rensa data".

    OBS Detta kommer rensa alla ord som telefonen sparat då man har igång "Lär in ord" inställningen under Xperia-tangenbord.

    Det jag tycker är konstigt är att det finns en egen ordlista men den är tom (Inställningar -> Språk och inmatning -> Egen ordlista)
     
    Last edited: 8 jun 2012
    flanz gillar detta.
  5. flanz

    flanz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    YEEES! Nu har den glömt bort "nästab" och all annan skit!
    Dock ställde den även om sig till japanskt tangentbord, krävdes en sökning här på forumet innan jag kom på hur man ändrade tillbaka till internationellt.

    Tack!
     
  6. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 838
    Mottagna gillanden:
    4 930

    MINA ENHETER

    Hehe ja, det många skitord man råkat lära telefonen :P

    Konstigt att den ställde om sig till japanska, det enda jag fick ställa om var "Skriva med dragningar"-funktionen.

    Du kan alltid tacka genom att klicka på "tack-knappen ;)