Hur får jag SVT-klipp att buffra (ladda) för mer än 5 sekunder framåt?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Timilim, 12 jul 2014.

  1. Timilim

    Timilim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Jag har Telenor 1 Mbit internet med fri surf.

    Använder appen Play SE för att kolla på SVT Play, eftersom man däri kan välja i vilken kvalité klippen ska spelas upp (att välja "automatisk" i SVT:s officiella Play-app är inget alternativ, eftersom kvalitén då blir urusel)
    Det finns ett kvalitéval som ligger på runt 995 kbit/s, vilken egentligen passar mig rätt utmärkt.


    Men, när man tex sitter på vagnen så finns det små små (och ibland rätt stora) dataskuggor, eller platser där man inte kommer upp i 1 Mbit/s, vilket gör att SVT-klippen ofta buffrar ett par sekunder, var 20:e sekund, och ibland oftare/längre, vilket både är stressande och grymt frustrerande.

    Problemet hade enkelt kunnat lösas genom att pausa klippen och låta dem ladda i någon minut först.
    Men, detta går inte, eftersom de vägrar att buffra i mer än 5 sekunder framåt. Efter detta slutar de helt enkelt att laddas mer.

    Förmodligen har SVT lagt in den här spärren för att folk inte ska få sin datamängd förbrukat när de låtit en video vara pausad ett längre tag.

    I Play SE kan man även välja i vilken mediaspelare klippet ska spels upp, och i alla jag provat (den som följer med Play SE, telefonens inbyggda, VLC samt en annan jag inte minns namnet på) slutar den ladda mer än 5 sekunder framåt vid paus.

    Har även provat att öppna klipp i samma mediaspelare, genom Pirateplayer, och det är samma sak här, varför jag tror att begränsningen ligger hos SVT.

    Ni som kan sånt här, hur kan jag komma runt den här spärren?
    Finns det möjligen någon mediaapp med fler inställningsmöjligheter som kan ignorera spärren, eller vet ni någon annan lösning? :)