Hur får jag volymknapparn tysta och medialjud?

Diskussion i 'Allmänt' startad av jonas18z, 7 jan 2014.

  1. jonas18z

    jonas18z Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2013
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Hur får jag volymknapparna tysta när jag ändrar volym, hatar det där ljudet när man ändrar.

    Sen undrar jag hur jag alltid ändrar media volume eller samtals volym inte något annat sim ringtonsvolym?

    Frågar detta allmänt gäller jobbtelefon så ej root.
     
  2. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Vilken volym du ändrar beror på appen som är igång. Appar som har ljud, t.ex. spel, telefonappen etc. gör att volymkontrollen styr ljudet i appen.
    Appar utan ljud och från launchern styr volymen för ringsignalen.
    Jag har ingen aning om hur man ändrar ringsignalen. Har den alltid på max eller avstängd. Jag hade gärna sett att jag kunde låsa volymen på max så att den inte riskerar att sänkas.
     
  3. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Du menar att du vill ha tystat det där "click"-ljudet när du först trycker på volymknapparna? Om jag förstått dig rätt?
    Det vet jag inte om det går, har inte ens sett den möjligheten när jag kört rootat. Men om du vill tysta mobilen utan att det hörs, så kan du alltid gå in i Inställningar -> Ljud -> Volymer, och "svepa" ner volymen, då hörs det inget.
     
  4. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Jag brukar hålla inne nedknappen, så att man kommer helt till vibrationsläget. Då vibrerar telefonen i stället för att spela upp ett justeringsljud. Sedan spelar jag med fingret på reglaget som därmed dök upp på skärmen till önskad nivå. Inte heller det spelar upp något ljud. På så sätt har jag bytt volym utan att ha fått höra det äckliga ljudet.
     
  5. jonas18z

    jonas18z Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2013
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Tack det fungerar att dra med fingret, men or inte en helt klockren lösning. Ljudet när man justerar låter verkligen amatörmässigt.