Fråga: Hur får man en global siffra på kamerabilder?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av superkorv, 20 jul 2012.

  1. superkorv

    superkorv Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har precis uppgraderat från en Wildfire, och är väldigt nöjd med denna telefon. Upptäckte dock nyss en sak som irriterar mig in i absurdum, och vill kolla om nån har någon lösning på det.

    Säg att jag fotar 10 bilder, de heter då IMAG0001, IMAG0002, IMAG0003, ..., IMAG0010. Om jag på min Wildfire raderade IMAG0002 och tog en ny bild fick denna namnet IMAG0011. Gör jag samma sak på One X får den senaste bilden namnet IMAG0002. Mer konkret: jag åt middag med svärmor härom veckan. Jag tog tre bilder, och filerna döptes till IMAG0002, IMAG0196, IMAG0259. Det blir helt uppfuckat när man raderar dåliga bilder och kameran sparar nya bilder med de raderade bildernas filnamn :(

    Hur säger man åt telefonen att bättra sig?


    Fotnot: När man filmar är allt som det ska, kameran fyller inte i "luckorna" efter raderade filmer.
     
    Last edited: 20 jul 2012
  2. abru

    abru Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    märkligt. jag har inte det problemet på min hox. använder du möjligtvis en annan kamera-app?
     
  3. Adamantis

    Adamantis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2012
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Det händer för mig också och jag använder stock.

    Kikar man på bilderna i telefonen så verkar den sortera bilderna enlig datum. Men om man däremot ansluter telefonen till datorn och sorterar efter filnamn så märker man att bilderna hamna huller om buller.