Hur får man ett "flow" att köra oändligt antal ggr i Automate från Llama?

Diskussion i 'Applikationer' startad av daspunner, 6 dec 2020.

1. daspunner

daspunner Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Tja!

Har lyckats komma på hur man automatiskt får luren att fylla på surfen med 5gb när jag surfat slut mina 50gb/per dag genom att Automate skickar iväg ett sms, men bara en gång. När Automate har kört min "flow" från början till slut så stoppar den bara. Hur för jag den o upprepa/loopa?

Och jag är helt grön på detta så förklara enkelt, tack!

/D

2. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 433

MINA ENHETER

Det är väl bara att koppla slutet av flowet tillbaks till början eller rättare sagt till första villkoret du har

EricG gillar detta.
  3. daspunner

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Ja det var ju ju ganska logiskt.

Har nu ett annat problem. Min flow funkade inte alls så som jag trodde. I "output variables" på "SMS received" finns fältet "Message". Där kan jag inte använda mellanslag. Varför då?

4. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 433

MINA ENHETER

Message är väl bara ett variabelnamn som innehåller meddelandet/sms-texten så att man sedan kan använda innehållet i variabeln för att göra annat. Tex för att jämföra texten mot något specifikt, väldigt användbart om samma nummer skickar flera olika typer av meddelande men man är endast intresserad av en typ... Som om att surfen är slut ;)

Då spara man meddelandet/sms-texten i en variabel som man kan kalla vad som helt eller något bra som SmsOperatör

Sen i nästa block kollar man innehållet så att man inte laddar på surf när operatören skickar reklam eller en "God Jul"-hälsning.

Man hade också kunnat lösa det med blocket "Notification posted?" för att kolla titeln i ett sms, kanske lättare om titeln är unik.

Men om din operatör bara skickar meddelande om att surfen är slut från ett unikt nummer så behöver du inte ens fylla i output variabeln "Message".

5. daspunner

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Operatören skickar alla sms från ett o samma nr men det är som du skriver att det är innehållet i sms:et som skall avgöra vad som händer här näst. Var kan jag läsa på mer om variabler?

6. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 433

MINA ENHETER

Du kan läsa mer om variabler direkt i appen genom att trycka på hamburgare menyn och sen på Help, sen har du ju även Reddit forumet som har en avdelning för Automate

Jag hade gjort något så här, där jag i "Expression true"-blocket använder mig av funktionen Contains() för att kolla innehållet i variabeln SmsOperatör i formeln som kan anges. Obs något osäker på formeln men tänker mig att man gör lite tester.

Möjligtvis att jag kontrollerat att jag får bekräftelse sms:et på köpet av mer surf innan jag visar toast-meddelandet på skärmen, det är ju bara att lägga till ännu ett sms koll samt jämförelse av innehållet mellan "Compose Sms"-blocket och "Toast"-blocket.
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

Last edited: 7 dec 2020
  7. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 433

MINA ENHETER