HUR får man mobilen att sluta låsas upp i fickan KONSTANT?!

Diskussion i 'Galaxy S8+ - Allmänt' startad av Timilim, 25 jul 2019.

  1. Timilim

    Timilim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Jag blir så jävla förbannad! Hela jävla tiden håller mobilen på att låsa upp sig i fickan!
    Och då har jag dessutom ställt in på att den ska förhindra just upplåsning i fickan...

    Alltså, mobilen ligger UPP OCH NER i en totalt mörk ficka, HUR kan det vara svårt att programmera in att den INTE ska låsa upp sig då? Är de helt jävla dumma i huvudet?
    Det är ju nästan så man tror att de vill att man ska bli så förbannad på skiten att man drar den i marken och tvingas köpa en ny...
    Den går in i massa klipp i tid och otid och börjar spela upp dem, den köper biljetter för kollektivtrafiken jag inte har någon som helst användning för, den ändrar en jävla massa inställningar hela tiden, inställningar man inte vet riktigt vad de var från början...

    HUR får jag skiten att sluta låsas upp i fickan i tid och otid, ifall jag inte vill använda mig av PIN-kid eller fingeravtryck.. Behöver mobilen rätt ofta så detta blir osmidigt.

    Kan man stänga av "hemskärmsknappen" när mobilen är låst (så man måste trycka på powerknappen för att därefter kunna låsa upp den) eller finns det smidigare sätt att förhindra ofrivillig upplåsning?

    Jag tycker för övrigt att mobilen låser upp sig extremt mycket mer efter vissa uppdateringar? Men det kanske bara är något jag fått för mig...

    EDIT: En grej som är ännu värre är när man cyklar, och någon ringer och man svarar via handsfree/hörlurar...
    När man sedan lägger på, så lyses skärmen upp NÄR DEN LIGGER I FICKAN, och eftersom man håller på att cykla så klickar den på all möjligt skit, HELA TIDEN.
    Alltså, mobilen VET ju till och med att jag CYKLAR eftersom jag startat det där fula cykelgrejen i "Samsung health" som håller koll på hur snabbt, långt, länge yada yada man cyklat, ÄNDÅ lyser den upp i fickan fast den VET att man cyklar.

    Hur i helvete kan man programmera något såhär jäkla illa?! HUUUR?

    Förlåt men det här var verkligen droppen, den har verkligen låst upp sig HELA dan idag...
     
    Last edited: 25 jul 2019
  2. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    831
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Fast då borde fingeravtryck fungera för dig. Den startar ju direkt när du lägger fingret på avläsaren så det tar inte någon extra tid. På vilket sätt är det osmidigt?
    Lägg även till Face unlock så har du även det som en upplåsningsmetod. Den metod som då hinner först låser upp mobilen.
     
    niclasc, Kristy och chraist gillar detta.