Visar du upp ett enda exempel med en bugg i JavaScript (inte en bugg i en implementation) så släpper jag det argumentet.
Och om min affärshemlighet råkar vara en webbläsarplugin då?
Nej, jag pratar inte om en trojan, jag pratar om ett säkerhetshål, vilket uppenbart är två helt skilda saker för någon så insatt som dig. Att ingen var snabb nog att släppa en effektiv trojan är irrelevant.
Utöver att HTC gjorde likadant är det inga nyheter här, dock inte alla rätt. Det är visst en viss säkerhets-risk (nära obefintlig, men i alla fall). Hemsidor ansvarar sällan för sina egna annonser, och genom att aktivera en flash-spelare på en hemsida aktiverar man alla. Vad jag vill är inte att Samsung ska ta bort Flash från sina firmwares, vad jag vill är att dom ska installera dem till /data/app istället för /system/app så att användaren får göra det valet. Det är inte jobbigare för dom och det är inte sämre på något sätt (tvärt om bättre, då äldre versioner tas bort från telefonen vid uppdatering).
Ja, säkerheten är mitt största argument, men det här är mest en princip-sak. Jag vill inte ha Flash Player, jag vill inte ha Mini Diary, jag vill inte ha Layar. Jag kommer roota och ta bort skiten, och troligtvis installera Flash Player på nytt genom Market, för att på så vis säkerställa att jag alltid har senaste versionen. Jag är bara förbannad över att jag måste roota för att få välja vilka skit-program jag inte vill ha.
Kul att se att det finns folk som håller med mig också.
Last edited: 22 sept 2010