Du behöver inte bry dig om att byta kärnor och använda Odin samt Windows.
Exempelvis har du "one click root-unroot" program som denna:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=742403
Jag känner inte till någon som har brutit garantin för att det rootat telefonen, så risken är minimal.
Vill du ha en specialanpassad version för dina unika krav får du ta lite risker. Det är normalt att garantier inte omfattar modifierade system, men om du har värdefulla affärshemligheter på din telefon förmodar jag att du har råd att ta den extremt lilla risk som finns för att rooting skall leda till en blir skadad på ett sätt som inte omfattas av garantin.
Som sagt håller jag med om att det borde vara lättare att avinstallera, men med tanka på hur liten ansträngning och minimal risk det innebär att åtgärda problemet själv är det inte en fråga som är värd att lägga ner mycket energi på.
Skulle ditt försök leda till en brickad telefon som Samsung vägrar att åtgärda skulle jag förstå att du bli upprörd, men att uppröras över ett teoretiskt scenario, som är extremt osannolikt att det skulle inträffa, verkar vara slöseri på energi.
Visst finns det problem med Galaxy S, och visst skall man låta Samsung höra om dem. Men de frågor du tar upp är ytterst marginella problem, och det vore klokt av Samsung att koncentrera sig på viktigare saker som inte bara orsakar teoretiska problem för ett fåtal individer.
Click to expand...