Fråga: Hur flyttar man anteckningar från iPhone till en Note 9

Diskussion i 'Galaxy Note 9' startad av bense, 15 sept 2018.

  1. bense

    bense Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2014
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    20
    Har haft iphone länge men tröttnade på dem så nu blev det en note 9
    Det är min första Android så det är lite jobbigt nu i början.
    Jag prövade med att flytta över från iPhone med smart switch men programet började söka efter min iPhone efter 99%
    Jag har prövat med kabel och trådlöst
    Inga anteckningar flyttades med
    Jag behöver flytta ca 800 anteckningar
    Så hur gör man?
     
  2. daltemyr

    daltemyr Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    1 296
    Mottagna gillanden:
    346
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    En gång iPhone, alltid iPhone... Det verkar vara ganska vattentäta skott mellan Apple och övriga världen.
    Jag har för mig att Sony förut hade en migreringsfunktion som gick ut på att man sparade en okrypterad backup av sin iPhone på datorn med hjälp av iTunes. Denna backup kunde Sonys program sedan läsa och översätta till information som adressboksinnehåll, kalender, SMS och samtalshistorik. Jag vet inte om den klarade andra typer av data, som anteckningar, det skulle nog i så fall att en app från samma tillverkare fanns på båda plattformarna till att börja med. Jag tror dock att även Samsung har nåt liknande verktyg, det kanske till och med var det du använde.

    Appen Anteckningar i iPhone har antagligen ett alldeles eget format på hur den sparar anteckningarna, men möjligtvis kan det finnas nåt som de går att synka med på en Apple-dator. Filsystemet i datorn är lite mera öppet och där skulle det eventuellt gå att gräva fram anteckningarna och på något sätt konvertera dem till något som går att läsa på en Samsung Note. Det gäller bara att hitta en app med liknande funktionalitet.

    En taktik skulle kunna vara att i iPhonen försöka få över de där anteckningarna till något transportabelt format eller någon molntjänst (annan än iCloud då) som t.ex. Google Drive, Box, DropBox, etc. och sedan hämta infprmationen på Samsungen.
     
  3. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 022
    Mottagna gillanden:
    1 961
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Går det inte att logga in på iCloud.com, exportera allt, öppna Google keep och importera?

    Allt ska du göra på en dator då
     
  4. Pinnacle

    Pinnacle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    696
    Mottagna gillanden:
    221
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Jag fick över mina anteckningar från min iPhone 7 till min Note 9 via Smart Switch.
    Är ganska säker på att jag körde med kabel, jag kan dock endast se anteckningarna i appen Samsung Notes, i S Note syns dom dock inte.