Klurigt. Transformern är bra som den är, men det kommer bara ta några månader till och sen är den inte längre en av de bästa surfplattorna, utan en gammal pjäs jämfört med vad som finns på marknaden då. Fast, det är sant, nästa generations Androidplattor riskerar att få lika mycket stryk av Windows8-plattorna när de kommer.
Nåja, jag tycker att det låter som att det är läge att slå till på Traffan (den gamla). Det låter som att du är medveten om begränsningarna/möjligheterna med Android Market, samt om vad det innebär när det gäller prestanda osv.
Den gamla Transformern är alltså inte dålig - alldeles nyss var den enligt min mening bäst på marknaden - men om man jämför med Primen känns den ändå lite blek. Primen kom så fort efter föregångaren, är så mycket bättre prestandamässigt (och utseendemässigt) och inte så mycket dyrare. Man fattar liksom att ASUS insett potentialen i marknaden till den grad att de inte ens tänker försöka sälja ut den gamla Traffan innan de släpper en ny marknadserövrare till nästan samma pris.
Äsch, jag bara svamlar. Köp den gamla. Om du tröttnar, säljer du den och investerar i en Prime om ett halvår. Jag har funderat på att göra just så, men är fortfarande för nöjd med den, för att tycka att det känns lönt att uppgradera. Så det känns absolut värt att köpa den gamla.

Click to expand...