Problem: Hur går jag vidare?

Diskussion i 'Xperia S - ROM-filer och utveckling' startad av vardagsrum, 27 feb 2013.

  1. vardagsrum

    vardagsrum Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2011
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Tja.
    I samband med att telefonen(lt26i) lanserades så följde jag någon guide på XDA för att roota och installera CWM.
    Sedan dess har jag inte brytt mig mer, inte testat nån customrom eller liknande.
    Tänkte nu testa lägga in CM10 för att testa.

    Det jag har gjort nu är att ha unlockat bootloaders enligt sonys egna guide.
    Och efter det när jag startade upp telefonen så vart hemskärmen knas.
    Tror det beror på att jag har kört Nova launcher och för att förhindra att telefonen bytte till stocklaunchern direkt jag tryckte på hemknappen så avinstallerade jag stock med titanium backup. Sen när jag rebootade igen så fastnar den på xperialoggan.

    Hur går jag vidare?

    Har tankat ner flashtool och cm10 (FXP208-cm-10-20130223-UNOFFICIAL-nozomi.zip)

    Men som jag fattar det så kan jag inte flasha in den med flashtool utan måste göra det via tex cmw ?

    Kan jag flasha in en Orginalrom via flashtool för att "blåsa" telefonen?
    Sen roota och köra in CM10 med CWM?
    Skulle ha haft uppdaterat CWM också för att den versionen jag har nu verkar jävligt out of date.

    Sorry för det röriga inlägget.. hoppas på hjälp.
     
  2. sweak

    sweak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2012
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    ROM:
    Aliance Rom
    Ja det går alltid att återstlla till en "original"firmware med flashtool när den inte startar ordentligt.
    och sen så fixar du CM
     
    Last edited: 28 feb 2013
  3. vardagsrum

    vardagsrum Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2011
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Har fixat det nu, dock återställde jag med sonys egna flashtool "emma".. Tycker xda forumet är ganska rörigt, många sticky post som är inaktuella. Men orkar man bara läsa igenom allt så brukar det fixa sig.

    Skickat från min Xperia S
     
  4. bihslk

    bihslk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 211
    Mottagna gillanden:
    124
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    Om du legat på STOCK rom kan du enkelt köra Sony UPDATE Service och återställa. Får du meddelande att du har senaste mjukvaran ska det finnas längs ner där du kan välja att ominstallera. Då kommer du till STOCK.

    MEn då måste bootloadern vara LÅST.

    Ska du där emot köra CM10

    Ska du Låsa upp BootLoadern

    Roota telefonen väldigt enkelt. RunME.bat bara klicka å den rootar sig sj

    Sen installera CWM. väldigt enkelt Install.bat bara klicka å den installerar CWM sj

    Sen bara kör du in CM10 genom CWM. Tror du även behöver köra boot.img genom fastboot men de instruktionerna har du i tråden för CM10

    Behöver du hjälp med ROOT och CWM hör av dig kan skicka dig filerna genom MSN eller nåt.
     
    Last edited: 4 mar 2013
    vardagsrum gillar detta.