Hur går utvecklingen igentligen?

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av Wimz3n, 18 apr 2012.

  1. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Nu har jag kommit tillbaka sedan jag haft stor ilska till LG och deras förhållningssätt mot sina användare. Men det pratar vi inte mer om nu :)

    Har kikat runt lite och konstaterar att det inte hänt för mycket på ICS fronten. Men vad händer därute Arcee verkar ha slutat med utvecklingen till O2X. Är det bara väntan nu till att det släpps en "leak-"/"Live-"version eller händer det något.

    Jag har kört MIUI ett tag nu och varit lite lätt imponerad. Dock så käns det som om man leker med gammal eld iomed att det är kvar på GB.

    Lätt fråga bortsett från att 2/3 delar av mina 3D spel kajkar ur, vad är kvar och när kan det väntas att det dyker upp. Och nej... det är inte någon ETA jag vill ha. Bara villveta om någon vet något. Vad har LG sagt. Senaste jag hörde var något om Q3 men dom har ju konsekvent gjort oss besvikna...

    ... Jag tror ni fattar vad jag menar.

    (Ursäkta flummandet. Jag försöker bara hitta någon vettig anledning att inte kasta min LG åt H-E) ;)
     
  2. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Arcee känner väl att det inte är så stor mening att utveckla mer med o2x då den ändå inte kan bli fullständig. Då känner han väl att det är mer lönt att fixa med de mobiler som faktiskt kan få fullt fungerande ics. Och det är precis en läckt version som utveckarna väntar på då nVidia inte lär släppa källkoderna ...

    LG har ju sagt att q2 skall ics komma till o2x. Men det var någon som skrev här på swedroid som kände en som jobbade på lg och han sade att den skulle dyka upp i q4. Detta låter ju tyvärr inte som något osannolikt med tanke på hur vi sett lg hantera detta innan ...