Hur gjorde jag det här? Assistans uppskattas!

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Kurremkarmerruk, 17 jun 2011.

1. Kurremkarmerruk

Kurremkarmerruk Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Första gången jag har sönder något såhär pass.. Ehehe, imponerad av mig själv. Hur som haver, haft sönder min sgs ganska kraftigt (känns det som iaf). Skulle pröva att installera miui etc. (https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=39630&highlight=%CFNgen+data)
    Efter att ha följt instruktionerna till punkt och pricka och startat upp telefonen så är självklart nåt på tok, trotts att allt gjorts och skett efter beskrivning. 6h senare och prov av diverse "återställnings-metoder" så har jag nu nått en punkt i min mobils liv då den inte längre startar upp ordentligt. Om det behövs kan jag gå igenom vad de tidigare problemen var med men känns som att de kanske kan tas efter behov då det skulle bli så mycket mer text annars.
    Prövade Elofs lathund (https://swedroid.se/wiki/index.php?title=Elofs_lathund#Om_n.C3.A5got_skulle_skita_sig) i ett sista desperat försök. Allt gick inte riktigt för mig som det stod att det gått för Mr. (Mrs? Miss?) Elof, utan lyckades inte få odin v1.0 att fungera ("fail" fick jag när jag försökte starta) så jag prövade med v1.3 (var säkert jättedumt, eller?). Det fungerade då iaf och jag var nöjd och glad tills jag kom fram till punkt 14, då min telefon gav mig några error meddelanden ("E:Can't mount /dev/block/stl10 (Invalid argument)" och "E:copy_dbdata_media:Can't mount DBDATA:copy default media content failed.") och stannade i recoveryläge. Då tänkte jag att det kanske inte var så viktigt/att om nåt gått snett så är det försent nu, så jag valde reboot valet och sen dess har telefonen inte kommit igång ordentligt. När jag startar den så dyker galaxy s loggan upp, musiken och startanimationen spelas upp och sedan en svart skärm. Nu när jag låtit mobilen ligga på ett litet tag också så började meny och tillbaka knapparna lysa, dock inget mer.

Tacksam för hjälp! Inte så optimalt att ha en mobil som inte funkar ;) (ber om ursäkt om nån haft precis samma och jag totalmissat det när jag skummat igenom forumet efter liknande)

2. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Ska du flasha miui så rek jag att du använder EZbase rom som grund. Då det innehåller gamla bootloader (froyo) som krävs .
    http://insanity.rollus.net/EZbase/EZbase-2.00.pdf utgå från den och sen fortsätter du på steg 4 i miui tråden.

3. JohNan

JohNan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Du måste flasha ett firmware som innehåller dbdata.rfs samt klicka för repartition. Anledningen att du får det där meddelandet är för att inget blev flashat till dbdata-partitionen.

Jag skulle rekommendera detta firmware (XWJVH/XXJVO/XEEJV3/Sbl - Gingerbread 2.3.3)

Flasha denna med Odin 1.82 och en 512-pit. Finns här

Detta är om du vill tillbaka till senaste stock-firmware.