Fråga: Hur håller batteriet för Galaxy S6?

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av mattemaz, 14 apr 2015.

1. tonii

tonii Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Sant, man kan ju ha appar som låter telefonen vara aktiv hela tiden. Det har dock inte hänt mig.

Laddar upp ett par bilder på min batterikonsumtion idag.
    Jag har inte gjort så mycket förutom att spela Fallout Shelter, Wordfeud samt surfat lite web, facebook, instagram och twitter. Samt lite strömmande av sr-utbud till en bt-högtalare.

Screenshot_2015-12-09-03-15-48.png Screenshot_2015-12-09-03-15-52.png

2. Cygnus

Cygnus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    152

MINA ENHETER

Jag har en Edge men precis samma problem som er andra med max 2 timmar SoT. Min lur drar knappt någonting i standby men så fort skärmen är på suger den kräm som fan, även med låg ljusstyrka etc... Sjukt frustrerande på en i övrigt grym lur!

3. Magnum81

Magnum81 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Gjorde så att jag fabriksåterställde telefonen, swipe cash och allt i menyn, och sen kopierade jag in från min säkerhetskopia igen. Fick en SoT från 1:40 till 2:20 så det blev ju mycket bättre, men tycker ändå att telefonen håller dålig, då batteriet är i princip slut vi 20:00 på kvällen och jag pluggar ur den 06:30. Så det är ff sämre än min gamla S3a...

4. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 016
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Kanske något fel på batteriet eller så är det något app som slukar batteri i idle. Jag skulle rekommendera en återställning utan att lägga in några appar för att se om felet kan relateras till just appar eller om det är batteriet