Fråga: Hur hantera aviseringar från appar? [LÖST]

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Droid55, 2 jul 2019.

  1. Droid55

    Droid55 Guest

    Jag har laddat ner Messenger från Microsoft Store och använder på datorn. Problemet är att jag inte får några aviseringar. Ibland dyker det upp en text "Slå på aviseringar" i Messenger, men när jag trycker på den kommer jag bara till inställningar och jag hittar inte därifrån. Sökt på "aviseringar" i sökfältet men kommer bara till ljudinställningar och mer allmänna aviseringar. Hur slår jag på aviseringar för specifikt Messenger?
     
  2. Droid55

    Droid55 Guest

    Ingen som vet? Jag har Telegram också, dock nerladdat från deras hemsida så ett vanligt program, tror jag. Därifrån får jag aviseringar bara jag startar det när datorn startas om. Messenger spelar ingen roll om jag öppnar det, så fort jag stänger ner det så får jag inga aviseringar förrän jag öppnar det igen.
     
  3. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Tyvärr är många appar från Microsoft Store väldigt dåliga, Messenger är en av dem. Kör direkt från webben är mycket bättre
     
    Kristy gillar detta.
  4. Droid55

    Droid55 Guest

    Du menar i webbläsaren? Men då måste man ju ha det i en flik hela tiden. Önskar det kunde notifiera mig likt e-postprogrammet gör när jag får mejl utan att jag behöver logga in via webbläsaren. Telegram funkar bra också. Synd att Messenger är så dåligt eller att Facebook inte erbjuder ett program man kan ladda ner för Messenger.
     
  5. Droid55

    Droid55 Guest

    Nämen titta...
    aviseringar.PNG

    Edit: Det verkade inte hjälpa... Får fortfarande inga aviseringar.
     
    Last edited by a moderator: 13 jul 2019
  6. subwoofer

    subwoofer Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2014
    Inlägg:
    290
    Mottagna gillanden:
    305
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel XL 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel XL 2
    Platta:
    Huawei M5
    Jag kan rekommendera Caprine istället.
     
  7. Droid55

    Droid55 Guest

    Tack för tipset.