Fråga: Hur hittar jag mitt album/mina bilder?

Diskussion i 'Galaxy S6 Edge - Allmänt' startad av brandten, 10 jun 2015.

  1. brandten

    brandten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Försökte vara smart och ta en backup av alla bilder och album (ca 10GB) från min SGS5 för att sedan föra över detta till min SGS6 men ajajaj vad rörigt det blev. Ser flera mappar med samma namn och innehåll I galleriet (vissa mappar har jag 3 gånger). Tidigare kunde jag enkelt välja vad som skulle visas i galleriet men nu visas allt huller om buller och det ser skitstökigt ut!

    Tänkte att jag bara kopplar in den med USB sladd och browser till DCIM mappen men icke, där finns bara CAMERA mappen (som för övrigt heter KAMERA på telefonen?!?!) och inga andra mappar. Hur kan jag städa upp i det här kaoset innan lurfan hamnar i riddarfjärden?
     
  2. brandten

    brandten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Ok jag tog en kall cola och andades lite och hittade lite konstiga dubletter I filhanteraren. Tog bort flera mappar och startade om luren men ligger fortfarande massor med skräp och dubletter under galleri. Nästan som att den hämtar upp från OneDrive, Dropbox och Google Drive som jag lekt lite med (men som jag vill ta bort!).

    Tänker INTE återställa luren och behöva sitta och konfigurera upp 7st Exchangekonton igen.
     
  3. Adamantis

    Adamantis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2012
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Om du öppnar en mapp/album med Gallery-appen, öppna en bild, välj därefter More > Details. I informationen som kommer fram ska du kunna se hela sökvägen till bilden, det kanske hjälper lite för att se var bilderna hamnat och vad du ska ta bort.