Hej!
ro.secure = 0 <--- detta betyder att "root access allowed" så allt är som det skall vara. Om det var "1" så är det "stop för root access".
Dock så är det så att filen "default.prop" finns i "ramfs" (dvs ett filsystem som ligger "hardcoded" i boot.img och laddas in i ram vid boot av kernel). Det betyder att man bara kan ändra i denna fil måste man "packa upp" boot.img och ändra i filen, sedan packa ihop en ny boot.img och starta via den. Det är det som daldroid har gjort åt oss. Jag provade att göra detta igår och jag lyckades...så jag tänkte att jag skall skriva en guide om det "any day soon"...
Edit: oops....jag slarvade när jag läste vad du var ute efter... Jag vet inte riktigt vad "ro.debuggable" gör, men om du kommer in i "adb shell" så har du ju debugg-access och inget problem finns? Om jag får gissa så har det med hur mycket man kan debugga via "adb", t.ex. kanske det gör så att man kan debugga native-kod eller så. Skall se om jag kan hitta vad det betyder.
Dock så är det samma sak som ovan, vill du ändra detta måste du byta "boot.img"...det är alltså ingen "ändringsbar" property/fil utan den finns hårdkodad i boot.img. Det är därför ni ser "-rw-r--r--" som attribut på den...ramfs är mountat som "read only".
Fråga: Har du problem med att något inte funkar?
Mvh
Gruffy
Last edited: 20 juli 2009