Hur kan Samsung få till så många oika modeller så fort ?

Diskussion i 'Allmänt' startad av cokeman, 12 okt 2012.

1. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Nja. Det har ju snarare blivit volvo, vovve, villa, iphone på sistone. En Iphone är inte särskilt dyr med operatörernas maffiga subventioner.

Jag förstår för övrigt att Iphone är populär. Android är tungrott som en finlandsbåt och ruskigt ostabilt vid en jämförelse. Det är inget som marknaden uppskattar. Jag tror dock att WP8 blir en mycket vass konkurrent så småningom.

Det har nämligen precis vad android, och Iphone saknar. Det är lättdrivet, tokstabilt och får användas av alla tillverkare.

2. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Ostabilt? Pinsamt skitsnack.

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk 2

vulfgar gillar detta.
  3. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 397
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om Android är så ostabilt, hur kommer det sig då att så många väljer telefoner med Android? Hur kommer det sig att det blivit så stort och populärt på marknaden? Det hade mötts med kraftig kritik, speciellt nu när vi konsumenter börjar få fler alterbativ!

Android är inte ostabilt idag, med JB blir allt ännu bättre.

Samtidigt så saknar ju WP flera saker som Android och iPhone saknar. Sen verkar ju Nokia bli den tillverkare som kommer bli störst inom WP eftersom de satsar helhjärtat på det. Nokia är väl även de med bäst placering hos Microsoft, detta gör väl att om man vill ha en WP-mobil så väljer man i första hand en Nokia. Jag tror inte att andra tillverkare kommer att lyckas så väldigt bra vad gäller WP.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

4. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Ja, ruskigt ostabilt är en överdrift. Men det finns flera nackdelar med affärsmodellen Google valt. OS:et är mindre låst, mindre sandboxat och mer komplicerat, vilket ökar antalet möjliga operationer, och gör att antalet saker som kan gå fel ökar. En mer styrd upplevelse gör kvalitetskontrollen lättare. Det finns mindre variabler att ta hänsyn till.

En annan nackdel är också att tillverkarna är tvungna att skriva mjukvara. Även om de blivit bättre är de fortfarande inte särskilt bra på det. Google gör det bättre. Och tillverkarna har egentligen inget kortsiktigt ekonomiskt intresse av långsiktig support vilket gör att större versionsuppdateringar och buggfixar dröjer. IOS och WP har fördelen att ett företag som är bra på mjukvara tar hand om det.

Detta gör att när större versionsuppdateringar som ICS kommer tar det tid innan tillverkarna får fram stabila mjukvaror. Öppenheten i android gör också att de har frihet att "fixa" saker som inte behöver fixas vilket bara ställer till mer problem.

Allt är inte svart eller vitt. Klart att det finns buggar i låsta system också. Men stabiliteten och snabbheten i uppdateringarna (vilket hör ihop) är en fördel. Har man t ex använt IOS ett tag märks det tydligt. Sen gör öppenheten och friheten att android känns mer komplett, mer som en riktig dator, och det är något som gör att jag fortsätter använda det trots nackdelarna.

anderssons91 gillar detta.
  5. anderssons91

anderssons91 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Alternativen till Android är inte speciellt många, är man av någon anledning inte intresserad av iphone blir det nog lätt en Android snarare än en wp, då de senare ännu inte varit så konkurrenskraftiga ännu.
    När jag hade min iPhone 4 var den nog igång ett år (alltså i inte avstängd under ett år) men min One X (Ics)liksom min tf300tg (JB)startar om sig ibland.
    Vilket os låter stabilast?
    Förövrigt hoppas jag verkligen att wp lyckas, ju större konkurrens desto mer kan vi förvänta oss av tillverkarna.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Last edited: 14 okt 2012
  6. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Det går nog att bli stort även om det är ostabilt, se bara på windows.
    Allt är relativt.

7. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Jag använde iOS i drygt fyra månader när jag hade min iPod Touch 4, och redan efter ett tag tröttnade jag trots jailbreak. Jag menar, man är så gott som tvungen att använda iTunes. Vad är användarvänligheten i att inte kunna skicka över saker direkt vid inkoppling till USB? iOS har ett bra flyt, men det är inte tillräckligt.

8. antstrm

antstrm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

vet inte om någon skrivit detta men folkk berömmer apple som uppdaterar 3gs fortfarande det har ju att göra med att när dom utveckar operativ systemet så fungerar det automatiskt på alla mobiler eftersom alla ska ha samma gränssnitt och hårdvaran är hyffsat lik, d.vs hade alla HTC mobiler haft vanilla och alla ett SoC från t.ex qualcomm hade det inte varit några som helt problem för HTC att uppdatera mobiler flera år tillbaka, utan den största anledningen är att t.ex HTC sense tar mycket kraft och då tar det lång tid att optimera för dom samt att alla mobiler bakåt inte klarar detta"

9. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Sen har iOS inte förändrats mycket sen det först släpptes, heller. The iSheep skulle ju bli förvirrade då, haha. :P

10. anderssons91

anderssons91 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Det är jätte smart av Apple att ha en sådan produkt plan som gör det möjligt att alla deras produkter, iallafall flertalet, kan uppdateras och uppdateras. Hade tillverkarna som gör Android telefoner haft ett bättre samarbete konkurrenter emellan hade antagligen Android varit mycket stabilare och klått ios på alla punkter.
    Efter att ha bytt till andoid efter 2 år av iphone 4, som jag för övrigt var otroligt nöjd med, så skulle jag inte vilja byta tillbaka då jag gillar att personifiera optimisera min telefon för mig, detta är omöjligt med iPhone. Dock kan jag utan tvekan säga att iphone ios är långt mycket stabilare än Android.
    Hoppas att ws Phone sättet ribban högt nu så att konkurrenterna har något att efterleva. 2 produkter på en världsmarknaden är alldeles för lite för att pusha utvecklingen vidare på ett tillfredsställande sätt. Att 2 har ett monopol är aldrig bra.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

11. Kate

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Hur mycket har android förändrats då? Tycker Google mest verkar satsa på att slå rekord i grafiskt trams istället för att ta tag i bristerna. Android har varit alldeles för tungrott från dag 1, men Google gör inte ett dyft åt det.

Det har hänt massor med Ios sedan det lanserades. Från början hade det inte ens stöd för att ringa och ta emot samtal.

Varför är antal förändringar intressant förresten? Det viktiga är väl hur bra dagens version är?

12. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

[sarcasm]

Ja, iOS 6 är verkligen bra, speciellt med sin fullt fungerande iOS 6 maps..

[/sarcasm]

13. Kate

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Kartorna i Ios 6 är ett misslyckande, ja. Men jag vill hävda att android har mångdubbelt fler bekymmer.

Varför kan man t.ex. inte skicka och ta emot mms med datatrafiken avslagen som t.ex. vid roaming? Fullständigt hjärndött...

14. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Du klagar hela tiden på allt. Varför använder du dig av Android om det är så mycket problem med det enligt dig? Köp en iphone och sluta gnälla!

vulfgar och anderssons91 gillar detta.
  15. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Men sluta gnäll! Gå och köp dig en iPhone då om den är så himla bäst!

16. Kate

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Någon Iphone vill jag inte ha. Men en lumia 920 blir det när den kommer ut.

17. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
  18. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Ska vi vara helt ärliga här har han ju lite rätt. Mycket mycket interface trams med android på sistone. Visst, det har gjort android mycket trevligare att använda. Men jag skulle hellre se att de satsade på att skippa sin linux-fork och java i utbyte mot mainline linux och c/c++... *drömmer vidare om att köra vanilla linux på luren*

Edit:
    För att iaf vara delvis ontopic så kan jag säga att om copy-cat kineser klarar av att släppa android lur efter android lur så klarar nog samsung det med.

Last edited: 14 okt 2012