Hur lägga in, ZombiePanic v1.63

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Ontrose, 8 okt 2011.

  1. Ontrose

    Ontrose Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Hejsan har lite svårt att förstå hur man ska flasha in en ny kernel, har alltid bara flashat in en zip via clockwork innan (htc hero samsung s2)men det verkar vara lite "svårare" på mini pro:n?

    Så om någon kan förklara på "svenska" så vore jag tacksam
     
  2. besa

    besa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Jag använde ett program som hette "flash tool" v0.2.9.1, by bin4ry and androxyde

    Jag la in zombiepanic filen i mappen firmware, kopplade in telefonen och följde instruktionerna. Efter det så la jag in gintonic romen med hjälp av cwm precis som vanligt. -Men först måste du låsa upp bootloadern om du inte redan giort det

    Jag är INTE helt säker, men jag googlade lite och jag tror att det är denna som jag använt till att flasha kärnan med [TOOL] [UPDATE 14/08/2011] Flashtool version 0.3.0.0 - xda-developers .
     
  3. Ontrose

    Ontrose Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Ok tack för att du gjort de lite klarare :) låses bootloadern upp när man rootar eller är det en separat historia?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  4. besa

    besa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Nej bootloader är en annan grej och den måste låsas upp för att kunna flasha kärnan. Hur man gör finns det en länk till i tråden för zombiepanik kärnan på Xda. Det verkar rätt avancerat, men det gick smärtfritt för mig. Dock tror jag det kan gå riktigt åt helvette med telefonen om man misslyckas med det och det går inte att göra ogjort..