Hur lägger ni in film på mobilen?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av creeel, 8 maj 2011.

1. creeel

creeel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag tänkte precis testa lite olika videoklipp på mobilen. Jag testade först att lägga in en .mkv fil på runt 150MB genom LG PC Suite men det gick inte alls.
    Testade då istället en .vmw fil i 720P på ca 43MB, 30 sek lång, denna gången funkade det men LG PC suite konverterade den innan filen fördes över.
    När jag sedan kollar på den i mobilen ligger den på 2MB och har en väldigt, väldigt låg upplösning.

Då testade jag att använda ett program och konverterade .mkv klippet till "MPEG4 Optimized for Android" i rätt upplösning för min mobil. Klippet blev ca 600MB stort.

Sedan när jag lägger in det i LG PC Suite som då konverterar om mitt redan konverterade klipp, det tar ca 20 min, och filen överförs sedan.
    Klippet var alltså ca 150MB stort, jag konverterade med programmet och det blev ca 600MB, sedan konverterar LG PC Suite om det till ca 150MB...
    När jag kollar på klippet i mobilen är det bara en super lite ruta som tar upp kanske 10% av skärmens storlek, resten är då en svart ram runt.

Så hur gör ni? Vilka format klarar O2X egentligen? Ska jag inte lägga in det genom LG PC Suite? Vilket annat sätt i så fall? Vilken upplösning?

Tack på förhand.

Last edited: 8 maj 2011
  2. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
  3. creeel

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Tack för länken, kommer dock inte åt Handbrake.fr.
    Jobbigt att behöva installera fler program.. Det finns ingen app eller något som gör det enkelt?
    Min bror har en app på sin iPod Touch t.ex. Han bara lägger in videos genom den utan att behöva konvertera alls, och den tar nästan vad som helst och det ser bra ut. Tar t om undertextfiler om man behöver det.

Hade varit skönt att slippa konvertera video filer.

Edit: Det gick visst utan LG PC Suite! Jag bara flyttade över en fil (ej konverterad) genom Windows Explorer/Masslagring eller vad man kallar det och då gick det bra.

Last edited: 8 maj 2011
  4. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Jag lägger bara över .avi filer direkt. Funkar bra allt annat är overkill om man inte ska spela upp det på en tv via hdmi. Men då får man snabbt proplem med att få igång filer med högre upplösning

5. TookieDroid

TookieDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Jag lägger bara in filmerna jag vill se på. Och fil typerna är antingen Avi, Xvid eller Divx. Har inte testat med MKV filer än. Men jag använder inte nått program för att föra över filmerna :)

6. doomenicer

doomenicer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

använder esfileexplorer på luren och går via det in på datorn och hämtar de filer jag vill ha (filmer, mp3, bilder) då sker allt trådlöst och man behöver inte krångla med kablar hit o dit. tar ca 15 sek att föra över en mp3 fil. har inte stött på något videoformat än som luren inte sväljer. ska man konvertera något på sin dator någongång så finns inget bättre än formatfactory som gör om vad som hellst till vad som hellst inkl. subs.

7. creeel

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Använde ES file explorer innan också faktiskt, riktigt smidigt för bilder och låtar. Större videoklipp använder jag hellre kabeln till dock, burkar ta för lång tid trådlöst.

.mkv filer är det ända jag har stött på än så länge som inte funkar, men det finns säkert någon app som klarar av att spela upp det?
    Ska kolla upp formatfactory om jag behöver konvertera något, tackar.

8. doomenicer

doomenicer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

brukar köra de tyngre filerna på natten när mobilen laddas.

9. rollet

rollet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Använd länken, knowyourcell. Alltid trevligt att se hdfilm på tvn via mobilen. Kan dock förstå att det är jobbigt att konvertera om man har slö cpu.

10. creeel

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jo det kommer jag nog att göra när jag har nån film i HD.
    Men de jag ville lägga in hade nog en upplösning på runt 500x300 eller likande.

Jag kanske borde köpa något minneskort, just nu om jag skulle lägga in en HD film så skulle det bli fullt.