Sent: den 13 december 2010 17:42
To: '
[email protected]'
Cc: '
[email protected]'
Subject: Förstörda mobiler efter service hos er!
Hejsan!
Jag undrar vart jag kan rikta skadeståndsanspråket efter att ha haft mina båda mobiler på service hos er och som idag har skador som uppkommit av ovarsamma servicetekniker hos er.
Pratar jag med Telia där båda mobilerna är köpta så möts jag av nonchalans, och därför vänder jag mig direkt till er som är deras servicepartner och som även har förstört båda mina mobiler.
Upprinnelsen är att båda mina mobiler har varit in för service av Whitespotsproblem (Nokia N900), innan jag skickar in dem kontrollerade jag dem noga då jag fått mobiler förstörda tidigare hos er.
En av mobilerna har en tappskada av tidigare ägare, det är det enda jag ser. Men då jag återfår mobilerna så är det fullt med djupa repor i ramen runt skärmarna, som Inte fanns där innan jag skickade in dem.
Båda mobilerna har även under tiden de varit inne fått damm mellan skärm samt display som syns tydligt och där ena varit in två vändor hos er Utan att något har gjorts åt det. Båda mobilerna dras även med
döda/trasiga pixlar som syns Hur tydligt som helst och även detta ser inte era tekniker.
En av mina mobiler behöver jag skicka in till er men jag vet inte om jag vågar det eftersom era tekniker dels hanterar dem våldsamt så att skador uppstår på dem men även för att de inte sköter sitt serviceåtagande.
Men för att få igenom min reklamation så behöver den åka in till er, men som jag skriver så vågar jag inte eftersom era tekniker inte kan sköta sitt serviceåtagande.
Idag dras båda mina telefoner utöver skadorna era tekniker har åsamkat dem, även med följande fel;
Ena telefonen har över 12 döda/trasiga pixlar som behöver åtgärdas.
Ena telefonen som varit in hos er har över 6 döda/trasiga pixlar som Ni inte åtgärdat trots två vändor hos er.
Som kund står man maktlös trots massvis av bevis och att folk ser dessa döda/trasiga pixlar men era teniker inte kan göra det.
Hälsningar
Click to expand...