Hur länge ska vi behöva stå ut med anovo???

Diskussion i 'Allmänt' startad av Defeat, 3 nov 2010.

1. heglen

heglen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Vet inte om det redan nämnts, men anovo figurerade i P1:s konsumentprogram Plånboken i veckan. Det var en iPhoneägare som fått sig det gamla vanliga ''handhavarfel'' till livs. Och det kostar tydligen 19 kr/min att ringa dem? :-S

Sent from my U8220/Pulse using Tapatalk

2. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Efter att ha läst igenom lite så hoppas jag verkligen att aldrig behöva ha något med anovo att göra..eller i bästa fall att de skärper sig.

Sent from my X10i using Tapatalk

3. Jona

Jona Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tror jag har haft med dessa pirater att göra förut, skickade in min gamla walkman telefon till dem pga den startade om sig 3-5 ggr per dag. och det ända dom fixxade var en ny batterilucka (vilket jag var lite glad över). men som tur slapp jag lida av deras sjöröveri och råkade tappa den i båten på en fisketur.. och införskaffade mig en ny sony ericsson och fick samma problem och vägrade lämna in den.. och nu stolt ägare av en HTC Wildfire, och ber att den inte går sönder :)

4. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    trist läsning att Anovo tydligen inte klarar av att uppfylla deras serviceavtal.

5. bol

bol Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hittade en liknande tråd på flashback.. Länken går till sida 5. Läs gärna vad "anovo" skriver i inlägg 50.. Kanske ingen sanning i det, men det låter ju tärt.

Edit: https://www.flashback.org/t910435p5

6. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har läst nästan alla sidor och man blir ju mörkrädd alltså!
    Skickade in min mobil idag till CR Service i Åkarp och hoppas inte det är ett Anovoföretag!?

7. Radon

Radon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 6s

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 6s
    Anovo är ett idiot företag. Lämnade in en samsung hos dem. När den kom tillbaks så såg det ut som de använt brytjärn för att ta isär den.
    Givetvis så skyllde dom ifrån sig. Hade turen att phonehouse kunde intyga att telefonen var i nyskick när den lämnade butik.
    Arbetsbeskrivningar verkar de inte läsa. Hatar detta skitföretag.

Sent from my X10i using Tapatalk

8. 2444ever

2444ever Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Sony 1 III

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony 1 III
    Det trista är väl att återförsäljare/tillverkare fortsätter anlita dom, och det gör dom av ren snålhet

Sent from my X10i

9. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Och att det inte finns så många andra stora aktörer just pga att alla anlitar anovo.

10. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    I min mini pro har vibratorn slutat fungera.
    Jag överväger att behålla den defekt istället för att skicka in den till dessa.
    Vad säger ni?

// A

11. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Skicka in den, Låt dom slå sönder den och få en splitterny istället
    Brukar vara visan med anovo

12. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Min S8500 wave är inne på reparation nu pga att den stänger av sig och batteriet laddar ur sig då den är avslagen

Inne andra gången för samma fel nu fast när jag fick tillbaks den efter första reparationen hade den börjat slå av sig :)

Det dom gjort första gången var att uppgradera till nyaste programvara pga att kund inte gjort det står det i pappret, Intressant då det är exakt samma firmware som jag uppdaterat till innan jag skickade in den med samma firmware som dom har uppgraderat till nu :)

Tror ni på att den snart kommer vara vattenskadad grabbar?

Min W902i som var inne var borta i 7 veckor sen hävde jag köpet istället och fick då som ursäkt att det var en mycket avancerad del som var sönder, Skickade in den för batteriluckan gått sönder haha

Tror inte anovo kommer lyckas fixa mitt problem nu heller så lär väl bli en till hävning av köp och byta modell igen, Känns faktiskt skönt att kunna få läge att byta till en android

Last edited: 10 dec 2010
  13. Kevvan1

Kevvan1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hade ungefär samma problem på min w995 jag skickade i den nog 12 ggr och det enda dom gjorde var att säga att det inte var något fel på telefonen sen typ 12 ggr fick jag den lagad funkade i 2 månader sen bara krånglade den och stängde av sig och dampade som innan så då slängde jag den ner från balkongen för jag ville inte ha med dom att göra. Eller som en av mina äldre touch mobiler med android i. Skärmen var kass så jag skickade in den fick tillbaks den med en icke touch skärm. bara skicka in den igen ja då hade dom på något konstigt sätt gjort (antagligen försökt roota den ) så hela android systemet var krachat... sedan dess har jag HATAT dom och kommer aldrig att skicka dit något för dom bryter nog upp sakerna...:mad:

14. recai

recai Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lämnade mina hörlurar den 23 och väntar fortfarande att de ska laga eller byta mina hörlurar som kostar bara kanske ett par hundra kronor eller mindre.

Kan också berätta flera olika oroliga historier till, som jag själv eller nån av min familj upplevt...

15. Kirill

Kirill Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Detta är mitt trevliga mail till Anovo som jag skickade nu ikväll!
    En av dessa mobiler har varit borta på service över 6 veckor, kommer tillbaka fortfarande samma fel (Varit inne 3 ggr för samma fel). Läser senare att de uppgraderat programvaran, vilket är rent ljug. Programvaran som var installerad var från maj, senaste mjukvaran för min telefon kom i oktober o_O

Ska iväg till ett företag imorgon och få ett utlåtande, sen åker jag in till Phelia och drämmer upp båda telefonerna för en reklamation. Ska även skriva ut en massa bilder som visar felen och sen kräva igen pengarna från Phelia.... Så less på dem nu!

16. TjReal

TjReal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har en Desire HD som har fabrikationsfel i alu chassit.. Har talat med HTC direkt och de anser att min telefon är en sk DOA. Kruxet är att den e köpt på komplett.se så HTC sade att jag måste skicka tillbaks den till dem för en bedömning. Dock så säger komplett att jag måste skicka telefonen till Anovo för att de skall göra den bedömningen.. Börjar nästan fundera på att skita i allt efter vad man läst här om anovo, eller hur fasen skall man göra?

17. Radrez

Radrez Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då man har en viss tid för DOA så skulle jag ha skickat in den. De gör ett bra jobb med tanke på hur många ärenden som sköts. De är snabba med DOA ärenden och man får riktigt bra respons. Så kör på :)

18. Jinxed

Jinxed Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hur gick det?

19. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 172
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    CR service är inte anovo. De är ett lite mindre bolag som iallafall förr i tiden här riktigt snabba och duktiga i hanteringen.
    Har själv haft nån lur inne hos dem för ett par år sedan.

Sent from my Nexus One using Tapatalk

20. D4vid

D4vid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan dela med mig av min Anovo upplevelse.

Tappade min desire i golvet, hade ultimat otur och spräckte skärmen.
    Eller inte skärmen utan bara själva digitizern/glaset.

Gick via Dustin och skickade in den till Anovo.

Ordern skapad: 2010-10-28 10:58:47

Efter att ha ringt två gånger, en gång utan besked och lovande om info via mail och andra gången med infon "Vi vet inte när vi får reservdelar, din telefon är prioriterad nu"

Senaste statusändring: 2011-01-04 11:10:00
    Aktivitetsbeskrivning: Byte av front och frontglas. Test ok

Efter drygt två månader var den klar alltså.
    Var väl kanske inte helt Anovos fel utan mycket HTC som inte hade reservdelar att skicka till serviceställen men ändå.
    Sen att det kostar 20 kr att ringa deras support för att få svar på vad fan som händer är ett jävla skämt.

900 kr kostade kalaset.

Edit: Ska tilläggas att när jag väl hade tillbaka den var allt bra, inga skavanker etc.