Fråga: Hur lång batteritid har ni på eran S3a?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Starfall, 15 nov 2013.

1. CyBeRooT

CyBeRooT Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

För ca 2 månader sen så hade jag illa om batteritiden, kunde inte hålla riktigt länge. I standby med wifi fick jag ner batteriet alltid 2-3%/timme (jag vet, jätte illa) Därefter testade jag CyanogenMod10.2 och fick jätte lite bättre batteri. Efter det fick jag (vette fan) sönder min mobil (bootloop) fick fan återställa, då försökte jag hitta NEE ROM, men fick inte fram obrandat NEE rom. Fick sen 4.2.2 av nån som jag inte vet i ett annat forum, och det ROM:et var skit dåligt! Mobilen hängde sig ibland (gick inte ens släcka skärmen då!) Det bara gjorde mig mer arg var enda gång jag fick det hänga på, då letade jag efter djupt för allt för att slippa sånna problem, och fick obrandat Svensk/nordisk NEE ROM som är 4.3 Jelly Bean, aja, flashade det 2 gånger för säkerhelts skull och installerade de appar som var säkra som inte äter upp RAM (vilket gör för mig att batteritiden då blir sämre). Nu får jag superbra batteritid med den nuvarande ROM. Har Root och fick tillbaka mina gamla root appar och några andra små appar med små spel. I tapatalk går mitt batteri runt 1%/3-4min I standby med wifi och sync på (data off, men wifi e ju på så stänger data iaf) och batteriet drar ner sig ca 1%/timme (vilket är hur det ska egentligen vara med en optimal S3!). Glad nu, mitt skärm blev vackrare tycker jag, bättre ljus och bättre ljus sensor, de är smartare nu faktiskt. RAM håller lite bättre i det här ROM 4.3 JB än vad det gjorde med 4.2.2.

2. huskul

huskul Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

MINA ENHETER

Operatör:
    ComviQ
    Telefon: