Fråga: Hur lång tid tar det att ladda erat batteri från 0-100%

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av MALmen™, 2 jun 2011.

1. MALmen™

MALmen™ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag reagerade direkt på att SGS2 laddade extremt långsamt? Är det bara jag som tycket det? Har inte gjort några direkta tester men det känns som en fullladdning med AC adaptern tar typ 5 timmar :eek:

2. fizz

fizz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Den medföljande laddaren är bara på 0,7 a, jag har kört med en nokialaddare på 1 a, den var snabbare..

Sent from my dualicious SGS2 using Tapatalk!

3. MALmen™

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Tack för tipset, ska se om jag kan leta upp nån gammal nokia laddare :P

4. davvelito

davvelito Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Håller med. Det går fan inte fort i alla fall. Sjukt om man ska behöva gå och köpa sig en nokia-laddare känner jag haha

5. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Har oxå tänkt samma. Hur lång tid tar det det för er som har en 1a laddare då?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

6. martin.mev

martin.mev Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja det tar väl nära 4h iaf för mig. men jag har laddat den 4-5ggr så far. kanske blir bättre med tiden? för min gamla nokia 6120c laddar fullt på högst 30min. och jag är säker på att den inte va så snabb ny.

men sliter man inte sönder batteriet då? tillverkarn borde ju ha satt en låg ampere av en anledning tycker man?

Last edited: 2 jun 2011
  7. wressus

wressus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Den laddar inte snabbare för att ni använder en annan laddare. Den är låst till 650mah vid AC läge och 500mah vid USB läge...

8. TePeL

TePeL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ja eller så vänder du på logiken och det är då batteriet som försämrar snarare än att laddaren blir snabbare med tiden ;)

9. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Låter ni bli att pilla på den när ni laddar? Vid bruk snor dem förstås lite kräm från laddaren. Att det tar ganska lång tid att ladda är ju bara bra för batteriet för övrigt. Snabbladdning är överskattat. Men jag laddar ju alltid över natten och sover ju iaf fem timmar om inte mer.. :)

10. MALmen™

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Ja det hade ju gått bra iof, om det inte var för att man blir väckt av "laddning klar" ljudet :P

11. martin.mev

martin.mev Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Batteritiden är inget och haka upp sig på att den skulle va dålig. För hur ofta är man hemifrån längre än vad batteriet räker? Ska man va borta länge så har man i regel möjlighet att ladda den där man är.
    Klart att man kan dra ur det skitsnabbt men lite rim o rason får det väl vara på användandet isf.
    Och är man konstant ute och rör på sig där det inte finns tillgång till el så är man antagligen ingen som använder mobilen mer än ett par samtal.

Själv tycker jag bara det är lite störande just nu pga att jag inte har en billaddare än. och när man jobbar i lastbil så innebär det att jag måste se till och ha en del i batteriet när jag ger mig av hemifrån kl 02.30. Men sen när jag har en billaddare så skiter jag i när det tar slut för då kan jag ju alltid ladda :)

12. muSPK

muSPK Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Cirka 4 timmar.

13. vinyl

vinyl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Frugan laddar sin på natten och jag har aldrig blivit störd av att den låter när den laddat klart.
    Hon får väl låna min HTC laddare om hon vill ladda fortare :)

14. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Ja iofs.. Haha!

15. eric.u

eric.u Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

3.5 timmar ungefär på natten. jag har en batteri app, battery monitor widget som håller koll på sånt här. senast tog det 3 tim och 49 min att nå 100%.. då var den inte nere helt på 0 heller ska tilläggas..

Jag tycker det är bedrövligt!

med min andra äpple telefon kan man slänga i den 30 min i laddaren innan man drar hemifrån och ändå få till så pass mycket extra batteri att man klarar utekvällen utan problem. med denna får man inte mer än ett par % på den tiden.. suck..

16. Max Power

Max Power Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

6-8 timmar.... som längst närmare 10 timmar och som kortast ca 4,5 tim (i flygplansläge). Lång laddtid med tjejens SGSII också: 5,5-6,5 timmar i snitt - ibland längre. Detta är bedrövligt och för mig betydligt värre än den dåliga batteritiden! Har provat med iPhoneladdaren på 1A, men det gör ingen skillnad på laddtiden.

Jag har kontaktat Samsung i denna fråga och inväntar svar. Detta är naturligtvis inte acceptabelt. Om det inte går att lösa kommer jag att häva köpet.

Edit: Som jämförelse kan jag nämna att min iPhone 3GS laddas 0-100% under 2 timmar. Jag laddade mobilerna samtidigt och när iPhonen var klar stod SGSII på 43%...

Last edited: 4 jun 2011
  17. FortuN

FortuN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Oh fan, blev lite orolig nu. Hade tänkt att köpa en SGS II närmaste dagarna, men man blir ju lite osäker om det är såhär :/

18. Max Power

Max Power Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jepp, hade vi vetat om detta hade vi aldrig köpt mobilen dessvärre. Jag hoppas bara att Samsung sköter detta snyggt nu.

Mitt råd är: köp inte nu.

19. k3zo

k3zo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är faktiskt helt nöjd med min laddtid, tar ca 2,5-3 timmar vilket inte jag tycker är farligt, dessutom hade min iPhone 3G ca samma tid

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

20. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Typ 2-3 timmar får den ligga för mig, brukar landa runt 95 och brukar ladda vid 30
    inga problem
    lite lång tid kanske men med 0,5% timmen i idledrain får det duga

Max du lär ju lida av androidos buggen
    då använder den ju cpu samtidigt som du laddar så klart det tar en jävla tid då :)