Hur låsa upp P20 Pro med externt tangentbord?

Diskussion i 'P20-serien' startad av tribaliztic, 6 aug 2020.

  1. tribaliztic

    tribaliztic Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2020
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    3
    Min skärm har gått sönder, jag har kontakt med telefonen via hdmi-adapter till tv:n och ett tangentbord kopplat till telefonen. Men hur jag än gör kan jag inte låsa upp telefonen, på bilden finns bara låsskärmen med klockan och ett hänglås, hur får jag fram så jag kan skriva in koden? På min nya telefon räckte det att trycka mellanslag men här blir skärmen bara svart när jag gör det.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Testat med mus istället kanske?
     
    katho gillar detta.
  3. tribaliztic

    tribaliztic Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2020
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    3
    Det är sånt kombinerat tangentbord/musplatta, men jag skall testa. Om jag har nån usb-ansluten mus kvar i nån låda :)
     
  4. tribaliztic

    tribaliztic Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2020
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    3
    Såhär svarar Huawei support, jag har svårt att acceptera svaret så kommer fortsätta försöka.
    Känns jobbigt att behöva köpa ny skärm och byta bara för att komma åt mina foton...
    "
    Beklagar att din telefon har gått sönder! Jag får tyvärr ge tråkiga nyheter och säga att det finns inget sätt att få fram möjligheten att skriva in koden. Men, jag tänkte ge dig ett par tips som kan fungera ändå.

    1. Prova att svepa och trycka på telefonen utifall att touchen fortfarande fungerar.
    2. Prova att skriva på det numeriska tangentbordet om du har det på ditt tangentbord.

    Om detta inte fungerar så finns det tyvärr inget sätt att få låst upp telefonen, vilket jag i sådana fall beklagar. "